Świeża krew designu

Meble, elementy wystroju wnętrz, projekty architektoniczne, a także przydatne na co dzień akcesoria, to nie tylko dzieło wielkich sieciówek, taśmowo produkujących swoje projekty. Nadal najciekawsze i najbardziej oryginalne rzeczy wychodzą spod rąk projektantów i rzemieślników, niestacjonujących w wielkich fabrykach. Często są to osoby stawiające dopiero pierwsze kroki w tym zawodzie, tak jak studenci szczecińskiej Akademii Sztuki, których projekty z dwóch wydziałów prezentujemy.

Wydział Architektury Wnętrz

Nikola Kowalska  |  Krzesło i stolik dla dzieci

Zaprojektowane meble to krzesło i stolik dla dzieci, które rosną razem z nimi. Jeden i drugi mebel posiada dedykowane nakładki na nóżki umożliwiające dostosowanie wysokości form do wzrostu dziecka, zaprojektowane według obowiązujących norm. W stoliku przewidziano miejsce do przechowywania, a dwustronny blat może być zmywalną tablicą do rysowania. 

Pracownia Projektowania Mebla, Zakład Mebla i Form Przestrzennych, Wydział Architektury Wnętrz
Prowadzący: prof. Marek Owsian, mgr Paweł Machomet

Magdalena Różalska

Projekt przedstawia propozycję wnętrza perfumerii zlokalizowanej w jednej ze szczecińskich kamienic. Aranżacja dedykowana jest konkretnej marce zapachów, która cechuje się powściągliwym designem flakonów perfum.

Prezentowane wnętrze ma spełniać rolę sklepu z showroomem firmy. 

Pracownia Projektowania Architektury Wnętrz i Wystawiennictwa, Katedra Architektury Wnętrz i Przestrzeni Wirtualnej, Wydział Architektury Wnętrz
Prowadzący: Prof. dr hab. Józef Jurek, prof.zw., dr Dominika Zawojska-Kuriata, ad.

 

Martyna Miłowska

Interaktywne ilustracje przestrzenne, inspirowane cyklem książek „Świat Dysku” autorstwa Terry’egoPratchetta – projektowanie architektury wnętrz w przestrzeni wirtualnej.

Przedmiotem opracowania pracy dyplomowej są cztery środowiska wygenerowane w silniku gry Unreal Engine 4. Każda z czterech stworzonych lokacji została zaprojektowana na podstawie wybranego fragmentu tekstu Terry’ego Pratchetta opisującego daną lokalizację oraz w oparciu o ilustracje i własne wyobrażenia na temat danego miejsca. Zestawienie wszystkich lokacji tworzy obraz tego, jakim miejscem jest Świat Dysku i nakreśla jego charakter. Stworzone lokacje mają charakter grywalny oraz interaktywny. Odbiorca może zwiedzać i wchodzić w interakcję z wygenerowanym środowiskiem w akompaniamencie fragmentów nagranych audiobooków. Możliwe jest jednoczesne poruszanie się po planszach jak w grze komputerowej oraz używanie lokacji jako scenografii do tworzenia środowisk gry filmów i animacji.

Pracownia Wystawiennictwa i Nowych Technologii w Projektowaniu, Katedra Architektury Wnętrz i Przestrzeni Wirtualnej, Wydział Architektury Wnętrz
Prowadzący: dr hab. Andreas Guskos, prof. AS

 

Joanna Orzechowska  |  www.joannaorzechowska.com
www.instagram.com/j.oannaorzechowska/

Koncepcja szpitala psychiatrycznego w aspekcie kształtowania przestrzeni za pomocą koloru, działań multimedialnych i form, wspomagających proces powrotu do zdrowia.

Celem pracy dyplomowej było stworzenie koncepcji szpitala psychiatrycznego w przestrzeni ideowej, a dokładniej oddziału zaburzeń afektywnych w stanach lekkich. Inspiracją stał się aktualny stan szpitali nieprzystosowanych do tego rodzaju chorób. Projekt bazuje na badaniach naukowych, wpływie obcowania z naturą, a także kolorów, kształtów i multimediów na człowieka ze schorzeniami psychicznymi. Uwzględnione zostały różne rodzaje terapii potrzebne pacjentom w procesie zdrowienia, a także zaspokajania ich potrzeb. Projekt zawiera opracowany rzut poziomy szpitala z układem funkcjonalnym, dodatkowo zaprojektowane są trzy przestrzenie z wizualizacjami: pokój pacjentów hol oraz nietypowa przestrzeń, jaką jest pokój multimedialny. Projekt jest koncepcją, którą można rozwinąć oraz wdrożyć, jeśli byłyby dostępne na rynku meble, które nie tylko spełniałyby wymogi szpitalne, ale także sprawiające, że pacjent nie czuje się, jakby przebywał w szpitalu, a bardziej w przestrzeni domowej.

Akademia Sztuki w Szczecinie, Wydział Architektury Wnętrz, kierunek: Architektura Wnętrz i Przestrzeń Wirtualna
Prowadząca: dr inż. arch. Mirosława Jarmołowicz

 

Wydział  Wzornictwa

 
 

Anna Kaźmierczak - Kornicz  |  Zegar dla internisty

Ćwiczenie polegało na zaprojektowaniu urządzenia mierzącego czas dla danej, konkretnej sytuacji. Nie ma być to zegar w tradycyjnym rozumieniu. Materiały do użycia to: sklejka, papier, mechanizm zegarowy. Technologia: ploter cnc.

1 rok – 2018, Wzornictwo – Akademia Sztuki w Szczecinie
Pracownia Projektowania Konceptualnego – dr hab. Bartosz Mucha, asystent - Marlena Karpa

Krystian Jandura  |  Biel + tektura | moździerz

Ćwiczenie propedeutyczne dla pierwszego roku. Polegało na zaprojektowaniu kompozycji przestrzennej z wykorzystaniem szpachlowanego i malowanego na biało styroduru i szarej tektury. Oprócz walorów formalnych należało znaleźć funkcję dla takiego obiektu.

1 rok – 2018, Wzornictwo – Akademia Sztuki w Szczecinie
Pracownia Projektowania Konceptualnego – dr hab. Bartosz Mucha, asystent - Marlena Karpa

 

Magdalena Nadarzyńska  |  Designed by – drzewa | seria talerzy

Ćwiczenie polegało na znalezieniu sytuacji, okoliczności, które w dużej mierze wyręczają twórcę w procesie projektowym. Projektant musi tę sytuację znaleźć, ujarzmić i doprowadzić do szczęśliwego finału.

2 rok – 2018, Wzornictwo – Akademia Sztuki w Szczecinie
Pracownia Projektowania Konceptualnego – dr hab. Bartosz Mucha, asystent - Marlena Karpa

Kamila Pawlak  |  designed by – las | seria kubków

Ćwiczenie polegało na znalezieniu sytuacji, okoliczności, które w dużej mierze wyręczają twórcę w procesie projektowym. Projektant musi tę sytuację znaleźć, ujarzmić i doprowadzić do szczęśliwego finału.

2 rok – 2018, Wzornictwo – Akademia Sztuki w Szczecinie
Pracownia Projektowania Konceptualnego – dr hab. Bartosz Mucha, asystent - Marlena Karpa

 

Maria Bąk  |  bezpieczeństwo | uchwyt dla osób z problemem trzęsących się dłoni

Ćwiczenie z rejonu projektowania prospołecznego. Należało odnieść się do hasła „Bezpieczeństwo”. W pierwszej fazie projektowej rozważane były różne sytuacje, w których potrzebne jest projektowe wsparcie, by w rezultacie znaleźć propozycję rozwiązania w formie obiektu użytkowego.

3 rok – 2019, Wzornictwo – Akademia Sztuki w Szczecinie
Pracownia Projektowania Konceptualnego – dr hab. Bartosz Mucha, asystent - Marlena Karpa

Michał Fajferek  |  obciach | trzepaczka

Ćwiczenie polegało na znalezieniu tandetnych, obciachowych przedmiotów w domowym otoczeniu. A następnie przeprojektowanie, odczarowanie ich w nowym estetycznie duchu.

1 rok – 2018, Wzornictwo – Akademia Sztuki w Szczecinie
Pracownia Projektowania Konceptualnego – dr hab. Bartosz Mucha, asystent - Marlena Karpa

 

Anna Wypiór  |  Zegar podajnikiem na lekarstwa

Ćwiczenie polegało na zaprojektowaniu urządzenia mierzącego czas dla danej, konkretnej sytuacji. Nie ma być to zegar w tradycyjnym rozumieniu. Materiały do użycia to: sklejka, papier, mechanizm zegarowy. Technologia: ploter cnc.

1 rok – 2018, Wzornictwo – Akademia Sztuki w Szczecinie
Pracownia Projektowania Konceptualnego – dr hab. Bartosz Mucha, asystent - Marlena Karpa

 

Magdalena Wawrzyniak  |  designed by – plac Łasztownia | stołek

Ćwiczenie polegało na znalezieniu sytuacji, okoliczności, które w dużej mierze wyręczają twórcę w procesie projektowym. Projektant musi tę sytuację znaleźć, ujarzmić i doprowadzić do szczęśliwego finału.

2 rok – 2018, Wzornictwo – Akademia Sztuki w Szczecinie
Pracownia Projektowania Konceptualnego – dr hab. Bartosz Mucha, asystent - Marlena Karpa

1( 15)
Czerwiec'20