Ratunek dla kręgosłupa - Ćwiczenia rozluźniające

Na różnego rodzaju schorzenia związane z kręgosłupem cierpi aż 80 procent dorosłych Polaków. O tym, że z naszym kręgosłupem dzieje się coś złego, myślimy zwykle dopiero wtedy, gdy pojawia się uporczywy ból.

Autor

prestiz

Tymczasem możemy wcześniej zapobiec takim sytuacjom, stosując poniższe rady, a w pracy – proste ćwiczenia rozluźniające pokazane na fotografiach:

1. Śpij na średnio twardym równym materacu, najlepiej na niewielkim jaśku umieszczonym pod karkiem lub specjalnej poduszce ortopedycznej.

2. Zanim wstaniesz rano z łóżka, przeciągnij się, a potem powoli podnieś. Nie prostuj się gwałtownie, nie pochylaj, nie odwracaj – unikniesz w ten sposób urazów.

3. Nigdy nie obciążaj jednej strony kręgosłupa, rozkładaj ciężar równomiernie na obie ręce. Idąc na większe zakupy, zabierz torbę na kółkach.

4. Trzymaj się prosto. Kiedy stoisz, siedzisz, chodzisz, pamiętaj, by mieć głowę na jednym poziomie z kręgosłupem. Nigdy nie powinna być pochylona do przodu czy na bok. Siedząc, nie przechylaj się zbytnio, stopy powinny opierać się na podłodze, a kolana sięgać powyżej krawędzi krzesła. Wygodne oparcie sięgające dolnej części odcinka piersiowego kręgosłupa ułatwia utrzymanie prawidłowej postawy.

5. Myjąc się, nie pochylaj się na wyprostowanych nogach, lepiej uklęknij nad wanną. Kiedy pierzesz, postaw miskę wyżej.

6. Ruszaj się! Nawet przy bardzo poważnych schorzeniach stosuje się ćwiczenia wzmacniające mięśnie, które tworzą naturalny gorset i utrzymają kręgosłup we w właściwym położeniu. Zalecane rodzaje sportu to pływanie i gimnastyka w wodzie. Zanim jednak zaczniesz ćwiczyć, skontaktuj się z lekarzem, który zdecyduję, jaki rodzaj treningu będzie dla ciebie najodpowiedniejszy.

1( 5)
Marzec'17