Projekt zdrowie

Trening siłowy, wbrew obiegowym opiniom, nie jest domeną wyłącznie ludzi młodych. Ćwiczyć może każdy i w każdym wieku, a korzyści z takiego trybu życia płyną szeroką falą. Osobą, która z sukcesem przekonuje starsze osoby do aktywnego trybu życia jest Janina Kamińska, doświadczona trenerka personalna specjalizująca się w fitnessie dla seniorów i inicjatorka rewolucyjnego „Project Senior”.

Autor

prestiz

Zakończenie aktywności zawodowej nie jest powodem, by zapomnieć o czymś takim  jak zdrowy i aktywny tryb życia – stwierdza Janina Kamińska. – „Project Senior” to propozycja złożona dla osób dysponujących czasem i zarazem chętnych dokonania przemeblowania swojego rozkładu dnia. Mówimy tu o wyzwaniach, które mają mieć pozytywny wpływ na ograniczenia tak fizyczne jak i ogólno-zdrowotne. Mówimy tu o pułapce „nic nie robienia”, która dokucza wielu seniorom. 

Odpowiednio dobrane ćwiczenia, połączone z taką samą dietą potrafią zdziałać cuda. Oczywiście zajmie to więcej czasu niż osobie młodszej i zdrowszej czy osobie mającej już kontakt z siłownią czy fitnessem, prowadzącej aktywny tryb życia, ale cierpliwość i konsekwencja się opłacają. – Wiele w naszym zdrowiu się zmienia na plus – przekonuje trenerka. – Wymienię tylko kilka: trening wzmacnia stawy i kości, zmniejsza ryzyko udaru, zmniejsza ryzyko miażdżycy, łagodzi objawy cukrzycy, redukuje nadwagę, poprawia metabolizm, reguluje gospodarkę hormonalną, poprawia samopoczucie. Podsumowując – samo dobro.

Wszystko to sprawia, że senior bardzo dobrze czuje się we własnej skórze. Jest zadowolony z własnego wyglądu, ma dużą satysfakcję z własnej codziennej funkcjonalności, poprawia się komfort jego życia. Jednak by ćwiczenia były skuteczne i bezpieczne potrzebna jest opieka i wskazówki trenera. – Zagrożenia, to zwiększone ryzyko kontuzji związanych z upadkami, stłuczeniami, naderwaniami lub zerwaniami włókien mięśniowych czy nerwowych. Prowadzą do przeciążenia układu krążeniowo-oddechowego i w przypadku dolegliwości chorobowych lub w przypadku chorób powiązanych z sercem czy płucami, uważać należy na to, jak ćwiczymy – podkreśla pani Janina. – Dlatego bardzo ważne jest, by senior ćwiczył pod okiem trenera, który krok po kroku, w kontrolowany sposób, będzie podnosił poziomy trudności i intensywności treningów.

Kiedy osoby ćwiczące dostosują się do tych wymagań z czasem zobaczą u siebie zmiany. Wspomagany organizm ulegnie jakby samoleczeniu. Przeróżne schorzenia i dolegliwości przybiorą łagodniejszą formę, a niektóre z nich wręcz znikną. – Wyjdź z domu, dołącz do aktywnych fizycznie rówieśników, ciesz się zdrowiem i zadowalającą kondycją. Ciesz się życiem ! – nawołuje pani Janina.

Janina Kamińska

Trener Personalny, Instruktor Fitness

tel. 606 608 681

2( 6)
Sierpień'17