Naładuj i jedź

Przedsiębiorca i wizjoner Elon Musk uważany jest za osobę odpowiedzialną za rewolucję w motoryzacji i propagatora samochodów elektrycznych. Jego proekologiczne podejście do życia znajduje coraz więcej wyznawców, również w Polsce. Żeby jednak po naszych ulicach jeździło jak najwięcej aut elektrycznych potrzebne są stacje do ich ładowania. Na przykładzie Nissana Leaf, pokażemy jak taki pojazd działa oraz gdzie go naładować.

Autor

Aneta Dolega

galeria

Aktualnie w Szczecinie możemy naładować samochód w kilku punktach: w stacjach, które znajdują się przy naszych salonach:  Rondo Hakena, oraz ul.Struga 71, ponadto przy Hotelu Park oraz przy ul.Golisza przy hipermarkecie Leroy Merlin – wymienia Mateusz Szefliński, sprzedawca w salonie Grupy Polmotor. – Mamy dwa główne gniazda ładowania. Pierwsze służy do szybkiego ładowania prądem stałym. W pół godziny możemy naładować akumulator w 80 procentach, a do pełnego naładowania potrzebujemy około 50 minut. Ładowanie pośrednie trwa około 4 godzin. W zależności od pojemności akumulatora tyle możemy przejechać kilometrów. I tak, Nissanem Leaf o pojemności akumulatora 30kwh przejedziemy ok. 250 km, ale już trwają prace nad modelem auta, którym przejedziemy blisko 500 km.

– Przy naszej infrastrukturze, samochody elektryczne są na razie idealnymi pojazdami miejskimi – wyjaśnia Mateusz Szefliński. – Koszt jednego naładowania wynosi średnio 12 złotych. Roczny przegląd auta to wydatek 300 złotych. Serwisowanie jest proste i szybkie. Gwarancja na akumulatory to osiem lat. Niestety samochody elektryczne nadal są droższe od spalinowych, ale i tutaj jesteśmy w stanie zaoferować auto w bardzo korzystnym dla klienta leasingu. Współpracujemy z Impuls Leasing Polska, które oferuje rabat na nasz samochód w trzech ratach po złotówce*

Akumulatory umieszczone są w podwoziu auta, dzięki czemu samochód jest dobrze wyważony i idealnie trzyma się drogi. Pomimo tego, że auta sporo ważą, prowadzi się je lekko. Za każdym razem hamując, auto odzyskuje utraconą energię. Samochód nie posiada tradycyjnej skrzyni biegów tylko dwa automatyczne biegi: w przód i w tył.  Wyposażone jest oczywiście w kabel do ładowania z tradycyjną końcówką, dzięki której możemy go podłączyć do zwykłego domowego gniazdka. Do tego wszystkiego auto jest niezwykle ciche.

 

*Elektryzująca oferta, 3 raty po 1 zł: o szczegóły zapytaj przedstawiciela, oferta ważna do 31.08 Joanna Skorek-Sworowska tel. 728 827 754, @: joanna.skorek-sworowska@impuls-leasing.pl Impuls-Leasing Polska Sp. z o.o. Oddział/ Szczecin ul. Monte Cassino 18a/118 70-467 Szczecin 

Nowe Centrum Motoryzacyjne Grupy Polmotor Nissan, KIA, Renault, Dacia
Struga 71
Szczecin
Impuls-Leasing Polska Sp. z o.o. Oddział/ Szczecin
ul. Monte Cassino 18a/118
Szczecin
Impuls-Leasing Polska Sp. z o.o. Oddział/ Szczecin
ul. Monte Cassino 18a/118
Szczecin
6( 105)
Czerwiec'17