Klasa A – samochód, który Ciebie słucha

Nowy Mercedes Klasy A zaskakuje. Reaguje na komendy głosowe, dzięki czemu można skupić się na jeździe. – Jest to doskonałe auto zarówno dla tych, co lubią szybką jazdę, jak i matek z dziećmi. Ma żwawy silnik, mnóstwo sportowych wstawek, a zarazem pojemny bagażnik i sporo miejsca w kabinie – mówi Daria Prochenka z firmy Clochee, która miała okazję przetestować najnowszy model niemieckiego producenta.

Autor

Andrzej Kus

galeria

Na rynku dostępny jest już nowy Mercedes Klasy A. Producenci postarali się, by połączyć w nim cechy niewielkiego miejskiego auta oraz samochodu ze sportowym zacięciem. Przekonała się o tym Daria Prochenka, właścicielka firmy kosmetycznej Clochee. Na kilka dni przesiadła się z dużego, terenowego samochodu do nowej A Klasy. Przyznaje, że przed testem była przekonana, że dostanie niewielki samochód, typowy dla kobiet.

Zaskoczyłam się, gdy zobaczyłam go po raz pierwszy na żywo – mówi. – Samochód ma inny design niż sobie wyobrażałam. Nie jest mały i ma mnóstwo sportowych wstawek: dynamiczną maskę, mocne i agresywne logo. W środku znalazłam niezwykle wygodne, kubełkowe siedzenia obszyte skórą i czerwonymi nićmi. Skórzana jest także wielofunkcyjna kierownica, a duże nawiewy powodują, że jazda jest znacznie przyjemniejsza i bardziej ekscytująca. Wrażenie na Darii zrobiła zastosowana w Mercedesie technologia. Po raz pierwszy do czynienia miała z „inteligentnym samochodem”.

– Można z nim rozmawiać, reaguje na polecenia głosowe – opowiada. – Podłączyłam bluetoothem do niego telefon i nie odrywając wzroku wydawałam polecenia, by wybrał numer telefonu i zadzwonił. Sterowałam także głosowo nawigacją. Nie trzeba w nim męczyć się i wpisywać wybranej lokalizacji. Wystarczy mu powiedzieć i zrobi to za nas. To samo jeśli chcemy zmienić stację radiową czy włączyć klimatyzację. Początkowo trzeba zgrać się z autem, wiedzieć, w jaki sposób z nim rozmawiać. Jeśli nie rozumiał za pierwszym razem danej komendy, np. „włącz klimatyzację” zrobiłam to ręcznie i następnym razem zareagował. Ten samochód naprawdę się od nas uczy.

Do dyspozycji kierowcy jest dotykowy ekran znajdujący się w centralnym punkcie przedniego kokpitu. To kolejna możliwość, po komendach głosowych, sterowania multimediami auta i innymi funkcjami. Na nim widzimy podgląd z kamery cofania, wskazania nawigacji. Trzeci sposób to sterowanie z kierownicy, czwarty – za pomocą touchpada znajdującego się przy podłokietniku.

Daria, jako mama, zwróciła uwagę na przestrzeń w kabinie oraz pojemność bagażnika. Zazwyczaj potrzebuje dużo miejsca do przewożenia wózka dziecięcego czy innych akcesoriów dla maleńkiego synka.

– To doskonałe auto dla matek. Wózek wszedł do bagażnika bez żadnego problemu, obok niego torby. Auto wyposażone jest także w nowoczesny system mocowana fotelików ISOFIX – opowiada.

A jeśli chodzi o samą jazdę – czy jest równie komfortowo?

– Jeździłam kilka dni i byłam zadowolona. To przyjazne kierowcom auto. Nie miałam problemów by wsiąść i nim jechać. Płynnie ruszyliśmy w podróż. Reagował genialnie. Jeśli trzeba było wyprzedzić – robił to bez problemu. Jeśli zaparkować – pomagały czujniki i kamera. Dłuższa jazda była komfortowa. Wysiadłam z niego wypoczęta, bez bólu kręgosłupa. Z czystym sumieniem mogę je polecić każdemu, kto szuka samochodu „z pazurem”, sprawdzającego się także w rodzinie. Zadowoli nawet najbardziej wymagających kierowców. 

 

Klasa A dostępna już od 976 PLN netto / m-c. w programie Lease&Drive Basic 1%. Wpłata wstępna: 10 % ceny pojazdu. Okres umowy: 36 miesięcy. Przebieg średnioroczny: 25 000km.

6( 116)
Czerwiec'18
gajda