SUV z najwyższej półki

Na drogach możemy podziwiać najnowszy model Mitsubishi – Eclipse Cross. Ten przepiękny SUV oferuje wszystko to, czego oczekujemy od rodzinnego samochodu: jest komfortowy, pojemny, bezpieczny, a gdy trzeba, potrafi pokazać sportowy pazur. 

Autor

Andrzej Kus

galeria

W Mitsubishi Eclipse Cross znajdziemy silnik benzynowy o pojemności 1.5l. Generuje moc 163 koni mechanicznych. Wnętrze samochodu robi ogromne wrażenie. Atrakcyjne czarne plastiki doskonale współgrają ze srebrnymi dodatkami. Tutaj nie ma przypadku, japoński producent słynie bowiem nie tylko z niezawodności swoich samochodów, ale również z precyzji ich wykończenia. 

W środku, zarówno kierowca, jak i pasażerowie, nie mogą narzekać na brak miejsca. Podgrzewane fotele gwarantują pełen komfort i relaks w trakcie jazdy. Eleganckie podwójne okno dachowe z funkcją otwierania pozwala wpuścić słońce i wiatr do kabiny. Każde z okien wyposażone jest w osobno sterowaną roletę przeciwsłoneczną. Nad zestawem wskaźników – na szybie - znajdziemy kolorowy przezierny, wyświetlacz. Podawane są tutaj informacje dotyczące pojazdu. Sami możemy regulować jasność i wysokość wyświetlania informacji, dostosowując ustawienia do swoich preferencji i pory dnia. Przyjemnym rozwiązaniem są analogowe zegary prędkościomierza, czy obrotomierza – coraz częściej (niestety) zastępowane zegarami cyfrowymi. Trójramienna, wielofunkcyjna oraz opcjonalnie podgrzewana kierownica doskonale dopasowuje się do dłoni. Za jej pomocą obsłużymy wszystkie multimedia, odbierzemy telefon bez konieczności odrywania od niej dłoni, czy uruchomimy tempomat. 

To, co zachwyca, to duża i intuicyjna stacja multimedialna SDA znajdująca się na konsoli głównej. Oprócz sterowania z kierownicy, można ją także obsłużyć bezpośrednio poprzez dotyk, bądź za pomocą touch pada znajdującego się tuż przy dźwigi automatycznej skrzyni biegów. Jest to najbardziej zaawansowane rozwiązanie w zakresie multimediów dostępne w samochodach Mitsubishi. Oprócz standardowej funkcji radioodtwarzacza (w tym radioodtwarzacza cyfrowego DAB), SDA oferuje użytkownikowi możliwość korzystania z funkcjonalności Mirror Link, która przenosi wrażenia z użytkowania samochodu na zupełnie nowy poziom. Korzystanie z map, muzyki czy audiobooków za pomocą ekranu stacji multimedialnej SDA uprzyjemnia jazdę samochodem i powoduje, że jest ona bardziej bezpieczna.

Przede wszystkim bezpieczeństwo

To, co nas zawsze bardzo interesuje, to bezpieczeństwo samochodu. Mitsubishi przyzwyczaiło nas do tego, że produkowanym przez ten koncern samochodom niewiele można zarzucić. Tak jest i w tym przypadku. Zaawansowane systemy bezpieczeństwa pomagają pewniej poruszać się po drogach i na parkingach – zarówno w dzień, jak i w nocy. W Eclipse Cross znajdziemy mnóstwo inteligentnych czujników, które monitorują otoczenie i ostrzegają o niebezpieczeństwie. Jest także tyle samo aktywnych systemów wspomagających kierowcę. Zadaniem systemu ograniczającego skutki kolizji czołowych jest niedopuszczenie do kolizji polegającej na najechaniu na inny pojazd lub przeszkodę, lub przynajmniej ograniczenie jej skutków, gdy jest ona nieunikniona. Za pomocą kamery i opcjonalnego radaru laserowego system wykrywa inne pojazdy oraz pieszych przed samochodem. Oczywiście nas o tym informuje. 

Jedną z naszych ulubionych opcji będzie z pewnością adaptacyjny tempomat. Samochód utrzyma zadaną odległość od pojazdu poprzedzającego na podstawie wskazań radaru, co poprawi bezpieczeństwo jazdy i zwiększy poczucie komfortu. Kiedy pojazd poprzedzający zwolni lub zatrzyma się, ACC zmniejszy prędkość lub zatrzyma samochód. Asystent pasa ruchu ostrzeże brzęczykiem i wyświetli odpowiedni komunikat w przypadku wykrycia, że samochód opuszcza pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu. Często, gdy jedziemy nocą, zapominamy zmienić światła z drogowych na mijania. W nowym Eclipse Cross nie musimy się o to już martwić. Przełączą się bowiem automatycznie, kiedy system wykryje pojazd poprzedzający lub nadjeżdżający z przeciwka. Następnie światła drogowe znów włączą się automatycznie, więc nie trzeba zdejmować dłoni z kierownicy i używać ręcznego przełącznika. Parkowanie wreszcie sprawi nam przyjemność. Można wyświetlić w różnych kombinacjach widok z kamer zamontowanych z przodu, tyłu oraz boków samochodu (w tym tak zwany widok z lotu ptaka). Dzięki temu sprawdzimy, co kryje się w martwych polach. Ułatwi nam to bezpieczne parkowanie. Systemów jest znacznie więcej. Ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu, ruszania pod górę, czy aktywna stabilizacja toru jazdy. Dopełnieniem wszystkiego jest 7 poduszek powietrznych. 

Auto Club
Ustowo 56
Szczecin
8( 118)
Wrzesień'18
gajda