Od oszczędzania do sukcesji – jak zbudować plan finansowy

Niedawno w Szczecinie nagrodzony wieloma prestiżowymi nagrodami bank Citi Handlowy otworzył w biurowcu Oxygen nowy oddział dla klientów zamożnych. O tym, w co inwestują Polacy, jak dba o klienta, usługach concierge i co zrobić z 3 milionami złotych, rozmawiamy z Anną Górecką, Dyrektorem Regionalnym Segmentu Klientów Zamożnych w szczecińskim oddziale Citi Handlowy.

Autor

Aneta Dolega

galeria

Pięć gwiazdek w rankingu bankowości prywatnej magazynu „Forbes” za rok 2015, 2016, 2017 i 2018. Pierwsze miejsce w kategoriach: „Najlepsza oferta private banking w Polsce” i „Najlepsza oferta dla klientów globalnych w Polsce” w rankingu Euromoney „Private Banking and Wealth Management 2018”. Na czym polega sukces Państwa banku?

Kluczem do sukcesu są ludzie, z którymi pracujemy i którzy są największą wartością Citi Handlowy. Dzięki profesjonalnej obsłudze i zaangażowaniu całego zespołu Citigold tworzymy wartość dla naszych najbardziej wymagających klientów. Codziennie wsparcie w zarządzaniu finansami zapewnia osobisty opiekun oraz zespół profesjonalnych ekspertów, dzięki którym klienci mogą skorzystać z kompleksowej oferty produktów i usług rynku kapitałowego, w tym z usługi doradztwa inwestycyjnego na rynku akcji zagranicznych z ponad 20 światowych giełd.

Podjęcie decyzji o zaangażowaniu inwestycyjnym to nie zawsze prosta sprawa. Jacy eksperci wspierają klienta w tym procesie? 

Finanse osobiste to kompleksowy temat i obejmuje wiele wątków: od tematu oszczędzania przez inwestowanie aż po kwestie ubezpieczeń i dziedziczenia. Na bazie naszych doświadczeń – i potrzeb naszych klientów – identyfikujemy trzy kluczowe obszary wsparcia: doradztwo inwestycyjne, rozwiązania walutowe i sukcesja majątku. Dyrektor Inwestycyjny, który współpracuje z Osobistym Opiekunem opracowuje wspólnie z Klientem indywidualną strategię inwestycyjną, dostarczając niezbędny materiał analityczny pomocny w procesie decyzyjnym. W każdym oddziale Citigold do dyspozycji klientów pozostaje Ekspert ds. rynków walutowych, który oferuje rozwiązania walutowe w tym wymianę walut z poziomem kursów porównywalnym do kantorów internetowych oraz inwestycje dwuwalutowe. Menedżer ds. Rozwiązań Ubezpieczeniowych oferuje naszym klientom przeprowadzanie analiz w zakresie sukcesji majątku, tj. świadomego i niezakłóconego przekazywania majątku w razie śmierci jego właściciela. Specjalista w oparciu
o przeprowadzoną z klientem analizę potrzeb, tworzy rozwiązania inwestycyjne i ubezpieczeniowe, które m.in. mają za zadanie maksymalnie skrócić proces dziedziczenia, zapobiec zablokowaniu i utracie majątku oraz zabezpieczyć płynność finansową najbliższych w najbardziej newralgicznym momencie, jakim jest utrata kogoś bliskiego lub nieprzewidziane zdarzenie losowe.

Wśród ekspertów mam do dyspozycji również Doradcę Walutowego. 

Ekspert ds. Rynków Walutowych zajmuje się bieżącą analizą rynku walutowego. Dzięki jego obecności możemy lokalnie ustalać kursy walut za pośrednictwem dedykowanej linii telefonicznej. Podsumowaniem oferty walutowej są unikatowe inwestycje dwuwalutowe, dla walut takich jak USD, EUR, CHF, GBP i PLN. Jest to narzędzie finansowe dla inwestorów, którzy mogą w krótkim czasie uzyskać atrakcyjną stopę zwrotu z inwestycji. Klient może uzyskać wysokie oprocentowanie zainwestowanego kapitału w zamian za akceptację określonego poziomu ryzyka walutowego.

W takim razie przychodzę do Państwa banku z dużym kapitałem do zainwestowania i co dalej?

Nasza relacja bazuje na zrozumieniu potrzeb, okoliczności życiowych i celów, jakie stoją przed naszym klientem. Dlatego w pierwszej kolejności klient, poznaje swojego potencjalnego osobistego opiekuna – w czasie rozmowy ustalane są oczekiwania oraz przedstawiany wstępna strategia i plan współpracy. Następnie klient poznaje każdego
z dedykowanych mu ekspertów i obszar finansowy, w którym dany ekspert będzie służy za przewodnika. Dzięki współpracy z tak szerokim gronem specjalistów klient zyskuje dostęp do bezpłatnej usługi Doradztwa Inwestycyjnego, dzięki której może zbudować portfel inwestycyjny dopasowany do indywidualnych potrzeb.

Z jakich rodzajów inwestycji mogę skorzystać jako indywidualny klient? 

To, co nas wyróżnia, to dostęp do oferty zagranicznych towarzystw funduszy inwestycyjnych. Biorąc pod uwagę globalny charakter grupy kapitałowej Citi, jesteśmy w stanie dostarczyć niemalże każdy produkt oparty o instrument bazowy wedle życzenia klienta. Oczywiście, nie będzie niczym zaskakującym, że takie działanie wymaga odpowiedni go zaangażowania kapitałowego. Przewagą konkurencyjną jest usługa doradztwa inwestycyjnego w zakresie akcji na rynkach zagranicznych, które klient może nabyć za pośrednictwem naszego Domu Maklerski go. W procesie tworzenia portfela inwestycyjnego dodatkowo klienci mogą skorzystać z oferty obligacji skarbowych zarówno Rzeczypospolitej, jak i innych krajów oraz oferty obligacji korporacyjnych z rynku krajowego oraz rynków zagranicznych denominowanych w walutach obcych. 

Czy jest jedna sprawdzona metoda na inwestowanie?

Proces inwestowania zależy od wielu czynników, takich jak horyzont czasowy, apetyt na ryzyko czy oczekiwania. Każdy inwestor stawia sobie indywidualne cele. Każde rozwiązanie inwestycyjne jest więc poprzedzone badaniem profilu klienta. Ważne w inwestowaniu jest niwelowanie emocji w procesie decyzyjnym. To też jest rolą osobistego doradcy klienta.

Jak wygląda oferta banku dla klienta, który ma miesięczne saldo na poziomie 300 tysięcy złotych, a jak dla tych, których aktywa wynoszą ponad 3 miliony? Co wchodzi w zakres proponowanej oferty?

Citigold to propozycja dla klientów z miesięcznym saldem minimum 300 tysięcy złotych na dowolnych rachunkach. W ramach konta Citigold klienci otrzymują m.in. profesjonalną pomoc zespołu ekspertów, dostęp do szerokiej palety produktów finansowych na preferencyjnych warunkach, analizy i informacje o rynkach oraz płatności bez kosztów przewalutowania. W ramach globalnych przywilejów udostępniony program Citi Specials, który oferuje wyjątkowe rabaty, nagrody i niespodzianki przy płatnościach kartą. Citi Private Client mogą liczyć na specjalne zniżki i benefity niedostępne dla pozostałych klientów, np.  Citigold Lounge Pass zapewnia bezpłatny wstęp do saloników VIP na największych lotniskach w Polsce dwa razy w miesiącu. Citigold Private Client to prestiżowa oferta dla osób poszukujących indywidualnego podejścia do zarządzania finansami. Kierujemy ją do osób, które zdecydują się utrzymywać średnie saldo na poziomie minimum 3 mln złotych. Karta debetowa World Elite Debit Mastercard dedykowana jest dla konta Citigold Private Client. Klienci, którzy ją posiadają, mają szereg przywilejów m.in. nielimitowaną liczbę wejść do saloników partnerskich executive lounge na ponad 700 lotniskach całego świata, bezpłatne ubezpieczenie podróżne oraz obsługę concierge.

Na czym polegają wspomniane usługi concierge?

Klient, w czasie jednej rozmowy telefonicznej, jest w stanie załatwić niemalże wszystko. Usługa concierge obejmuje takie świadczenia jak: dostarczenie towarów pod wskazany adres (np. kwiaty, zakupy, prezenty itp), organizację wypoczynku w wybranym przez klienta miejscu ( np. hotel, pensjonat, wycieczka w biurze podróży), organizację opiekunki do dzieci albo innej pomocy domowej, organizację przeglądu samochodu „door to door”, rezerwację i dostarczenie biletów na imprezy kulturalne, sportowe.

Wygodna bankowość online,  nowoczesny i wygodny panel inwestycyjny z dostępem do zagranicznych giełd. Czy nowoczesne technologie zastąpią tradycyjną bankowość?

Na pewno będą stanowiły coraz bardziej istotny sposób komunikacji  z bankiem – dla wielu z nas to już naturalny i codzienny kanały, przez który się porozumiewamy. Zwróćmy uwagę, że we wspieraniu klienta zamożnego w jego dążeniach finansowych wciąż pierwszoplanową rolę odgrywają relacje. Nowoczesne technologie usprawniają procesy, wpływają na szybkość obsługi, skracają dystans w wykonaniu wielu czynności bankowych, jednak nie są w stanie zastąpić rozmowy z zaufanym partnerem. 

Niedawno otworzyliście nowy oddział banku w Szczecinie.

Działamy według maksymy: „Be the best for our clients”. W ramach szczecińskiej jednostki dostarczamy klientom standard obsługi tożsamy dla wszystkich oddziałów Citigold w kraju. Klienci mogą w Szczecinie korzystać z wielowymiarowego wsparcia zespołów odpowiedzialnych za analizę sytuacji rynkowej, rynku walutowego czy też kwestii sukcesji majątku. Warto zwrócić uwagę, że na rynku tego typu zespoły wsparcia są scentralizowane. W Citi Handlowy wierzymy, że myślenie globalne powinno przekładać się na działania
o charakterze lokalnym. W Szczecinie każdy klient może liczyć na jednakowo wysoki, globalny standard obsługi. Zapraszamy na rozmowę przy kawie do nowego oddziału Citi Handlowy w naszym mieście.

Dziękuję za rozmowę.

10( 120)
Listopad'18