Perełka motoryzacyjna

Dla mojego pokolenia lata 90. to sentymentalna podróż do młodzieńczej przeszłości. To czasy kiedy na ekranach kin królowały „Titanic”, „Big Lebowski” i „Biegnij Lola Biegnij”. Na listach przebojów Britney Spears, Marylin Manson, i Lauryn Hill. To moment kiedy na drogach pojawił się zachwycający Ford Focus. Był rok 1998.

Autor

Aneta Dolega

galeria

Podobno dziennikarze będący na premierze tego auta, kiedy go zobaczyli wydali z siebie głośne „wow”. Nowe auto Forda zostało zaprojektowane według filozofii New Edge, czyli ostre kąty i wielokąty. To było coś zupełnie nowego, przełom w designie motoryzacyjnym. Odważne linie spodobały się przyszłym kierowcom i Focus na dobre zaparkował w ich sercach, stając się jednym z najpopularniejszych aut osobowych dla klasy średniej.

Od tamtej pory minęło 20 lat a Ford Focus ma się doskonale. Tegoroczny model nadal cieszy oko, chociaż od swoich narodzin nieco urósł i wyprzystojniał. Nabrał sportowego charakteru dzięki ostrzejszej linii oraz zawieszeniu i zderzakom, a także górnej i dolnej kracie wlotu powietrza, przypominającej plaster miodu. Jeśli dołączymy do tego lakierowane listwy progowe czy 17” obręcze kół ze stopów lekkich w kolorze Rock Metallic, to otrzymamy naprawdę świetną „furę”. 

Wewnątrz zrobiło się bardzo przestronnie, jest więcej miejsca na kanapę, łatwiej dobrać odpowiednią pozycję na fotelach. Oprócz praktycznej strony, wnętrze Forda stało się eleganckie i proste. Z ciekawostek należy wymienić FordPass Connect. To technika modemowa, która nasze auto zamienia w mobilny hotspot WiFi z możliwością podłączenia aż do 10 urządzeń. Oprócz pomagania w planowaniu podróży, FordPass pozwala zlokalizować samochód na parkingach czy
w centrach handlowych, pozwala zdalnie zablokować i odblokować samochód, sprawdzić poziom paliwa i nawet uruchomić naszego pupila.

Jazda nowym Focusem jest cicha i przyjemna. Jego dźwięk zaczyna być słyszalny dopiero przy znacznym przyśpieszeniu, ale nie jest irytujący. Spokojnie prowadząc auto, można uciąć sobie równie spokojną pogawędkę, bez przymusu podnoszenia głosu. Ford otrzymał układ niezależnego tylnego zawieszenia z systemem kontroli tłumienia drgań. To rozwiązanie monitoruje elementy zawieszenia, nadwozia, układu kierowniczego i hamulcowego oraz dostosowuje pracę zawieszenia pojazdu, przez co zapewnia większy komfort i płynność. Focus może również wykrywać dziury w nawierzchni, co pozwala zmniejszyć negatywny wpływ nierównej drogi na komfort jazdy.

To bezpieczne auto z bardzo dobrym systemem wsparcia. Co dla nas zrobi? Utrzyma obrany pas ruchu, rozpozna znaki drogowe, ostrzeże przed jazdą pod prąd a po kolizji od razu się zatrzyma. Ponadto wykryje pieszych, wspomoże parkowanie, dostrzeże obiekty w martwym polu, utrzyma stałą prędkość pojazdu, niezależnie od powierzchni po jakiej się porusza.

Nowy Ford Focus dorósł, ale dojrzałość wyszła mu tylko na dobre. Utrzymany wciąż na tym samym wysokim poziomie może nadal królować wśród aut dla nieprzeciętnego kierowcy. 

Bemo Motors
ul.Pomorska 115 B Ustowo 56
Szczecin
11( 121)
Grudzień'18