W Nowym Roku zacznę…

Czym jest postanowienie noworoczne? To obietnica podejmowana przez osoby, które marzą, by coś zmienić w swoim życiu. Najczęstszymi postanowieniami są: będę chodzić regularnie ćwiczyć, zdrowo odżywiać.

Autor

Aneta Dolega

Pamiętam jak ponad rok temu wprowadziłam takie postanowienie w życie. Na początku nie było łatwo. Zanim znalazłam idealną dla siebie aktywność sportową, osobę która mnie poprowadziła, zanim zmieniłam kilka nawyków, zaliczyłam parę upadków. Ale opłaciło się. Moje ciało się zmieniło. Jestem szczuplejsza, silniejsza, psychicznie bardziej odporna, a jak nie pojawię się na siłowni przynajmniej trzy razy w tygodniu to zaczynam za czymś tęsknić, czegoś zaczyna mi brakować.
I co ważne: powróciłam do swojego ulubionego rozmiaru ubrań. – Jeśli naszym postanowieniem noworocznym jest zmiana stylu życia, chcemy zacząć regularnie ćwiczyć, zmienić dietę, poprawić swoją kondycję i sylwetkę powinnyśmy zacząć od wyboru odpowiedniej aktywności – radzi Katarzyna Figurska, trener personalny z Lady Fitness&Beauty Mazowiecka 13. – Nie rzucajmy się od razu na głęboką wodę. Zastanówmy się najpierw czego pragniemy najbardziej. Jeżeli mamy wprowadzić taki plan w życie to zróbmy to wyłącznie dla siebie. 

 – Najlepiej też takie postanowienia zapisać, wtedy zwiększa się szansa na ich zrealizowanie – dodaje Magdalena Olech, terapeutka, akredytowany couch (ICF). – Warto być precyzyjnym w wyznaczeniu daty realizacji postanowień, szanse na dotrzymanie postanowień wzrastają jeśli wyznaczymy konkretny dzień, miesiąc czy rok. Pamiętajmy też by planować zmiany i rewolucje w życiu zgodnie z powiedzeniem „mierz siły na zamiary”. 

Pierwszy miesiąc jest najtrudniejszy. Zaliczamy chwile zwątpienia, szukamy wymówek by nie iść na ćwiczenia, by odstąpić od ułożonej diety. To jak wyjście ze strefy komfortu. Nie warto się wtedy poddawać, gdyż po 21 dniach nasz organizm zaczyna się przyzwyczajać do nowych nawyków. To oznacza, że później będzie już tylko z górki. – Nie ma chyba nikogo kto by nie zwątpił, jesteśmy tylko ludźmi – mówi Katarzyna Figurska. – Jeżeli potrzebujemy wsparcia to dobrze po nie sięgnąć. Od tego jesteśmy my trenerzy personalni. Są dietetycy, jest couch, są specjaliści w zakresie zabiegów na ciało. Warto sięgnąć po fachową konsultację. W doborze ćwiczeń radzę zachować rozsądek. Nie rzucajmy się na crossfit, sztangi jeśli to nie leży w naszej naturze. Może to bardziej pilates, joga czy basen do nas przemówią, a dają przecież takie same efekty. Dobierzmy ćwiczenia do naszego charakteru, do trybu życia. Nie róbmy tego co akurat jest modne albo że inni to robią. 

– Pracujmy nad swoimi celami małymi kroczkami i podzielmy większe projekty  na mniejsze etapy. Celebrujmy każdy sukces i nie bądźmy dla siebie zbyt ostre i wymagające. Jeśli raz musiałyśmy przełożyć trening, lub zgrzeszyć na diecie, nie przekreśla to naszych dotychczasowych osiągnięć – pociesza terapeutka. –Zmianę i pracę nad sobą potraktujmy nie jak przykry obowiązek, ale jako przygodę w poznawaniu siebie i swoich możliwości! 

 

 
Klinika Beauty Mazowiecka 13
ul. Mazowiecka 13
Szczecin
1( 122)
Styczeń'19
gajda