Trening bez pomyłek. 
W czym pomoże Ci trener personalny?

Trenowanie jako sposób na życie, dobre samopoczucie i zdrowie? Oczywiście! Ale nie jest to łatwe i wiele osób już na początku popełnia sporo błędów. Zamiast stać się „superhero” z wielkimi bicepsami czy fitness gwiazdą z krągłymi pośladkami stajemy się nieszczęśliwi, apatyczni i głodni. Jak temu zapobiec?  

Autor

Małgorzata Szewczyk

Nie zaczynaj ekstremalnie

Jaki błąd popełniany jest najczęściej? Zdecydowanie – rozpoczynanie od ekstremalnych i zbyt częstych treningów. Kończy się to zazwyczaj przetrenowaniem, zniechęceniem do ćwiczeń, utratą zdrowia i kategorycznie zamyka drogę do osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Błyskawiczne diety kuszą szybkimi efektami, wydaje się, że trenować wystarczy szybko i intensywnie. Problem w tym, że ekstrema prowadzi często do niedoborów witamin, składników mineralnych czy zdrowych tłuszczy. Zanim zaczniemy zmagania z aktywnością fizyczną i dietą warto więc poznać kroki, które należy postawić zanim włożymy sportowe buty i jedzenie do pudełek. 

Jeżeli chcesz się dowiedzieć czegoś naprawdę rzetelnego o spalaniu tkanki tłuszczowej lub budowaniu muskulatury, czy po prostu aktywności fizycznej dla zdrowia, zwróć się do eksperta. Znajdź najlepszego dla siebie trenera personalnego w mieście. Najpierw zastanów się jaki ma być, potem odpal Google, Facebooka lub popytaj znajomych. Posłuchaj, co ma do powiedzenia znawca tematu, którego wybrałeś. Z jego pomocą unikniesz nieudanych prób i błędów. 

Zaufaj ekspertowi 

Dobry trener personalny przed udziałem w programie ćwiczeń przeprowadzi z Tobą konsultację mającą na celu określenie stanu zdrowia. Niezależnie od wiedzy trenera i sprzętu na siłowni bezpieczeństwo jest najważniejsze. Komponenty takiej konsultacji powinny dotyczyć m.in.: parametrów ciała, diagnozy chorób, wyników badań laboratoryjnych, problemów ortopedycznych, hospitalizacji, przyjmowania leków, picia alkoholu, palenia papierosów, obciążenia fizycznego w zawodzie. Ważny będzie wywiad dotyczący ćwiczeń fizycznych i obecnej aktywności. 

Kolejnym krokiem jakie powinien podjąć trener personalny jest dokładne sprawdzenie Twoich możliwości poprzez kilka prostych testów. Pozwoli to poznać Twoją sprawność zidentyfikować asymetrie i ograniczenia, które wpływają na aktywność sportową czy nawet czynności dnia codziennego. Dzięki temu Twój trener będzie mógł dobrać ćwiczenia indywidualnie dla Ciebie, pozwalające na najbardziej efektywne wyniki. 

Twój trener powinien doradzić tobie także jak powinieneś jeść. Nie każdy jest wykwalifikowanym dietetykiem, ale każdy trener personalny posiada wiedzę z zakresu żywienia człowieka. Praca nad stylem odżywiania jest w standardzie pracy z podopiecznym. W trakcie konsultacji przeanalizujecie twój dotychczasowy jadłospis, oszacuje ilość spożywanych kalorii. Trener policzy też ile powinno wynosić Twoje zapotrzebowanie w zależności od ustalonego celu treningowego. Aby jak najlepiej opracować dla Ciebie zalecenia, otrzymasz wskazania odnośnie niezbędnych badań laboratoryjnych lub wskazania do skontaktowania się z lekarzem w celu szerszej diagnostyki.

Na koniec powinieneś dowiedzieć się także, za pomocą jak będziecie śledzić Twoje postępy. Informacja zwrotna pozwala ocenić efektywność twojej pracy w trakcie wykonywania planu dietetyczno-treningowego i zmienić strategię jeżeli przyjęta nie działa. Dzięki niej będziesz mógł zwracać uwagę na swoje potknięcia i nie powtarzać ich w przyszłości. 

Możesz zaczynać! 

Pamiętaj, że wizyta u trenera personalnego to nie wszystko. Najważniejsze jest praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy! Zacznij jak najszybciej wdrażać uzyskane wskazówki. Z dnia na dzień, z treningu na trening, będziesz coraz bardziej perfekcyjny. Bazę pod nowe nawyki żywieniowe wypracujesz w ciągu miesiąca. W tym czasie będziesz mógł zobaczyć pierwsze efekty swojej pracy, które zmotywują cię  do dalszego działania. Po jakimś czasie staną się one twoją naturą. Zamiast siedzieć na kanapie i oglądać telewizję, zaczniesz uprawiać sport i zdrowo się odżywiać. Powodzenia.

2( 123)
luty'19
gajda