Zadowolony pracownik jest najlepszą inwestycją

Ludzie są kapitałem każdej organizacji. Tworzą jej codzienność, budują markę, są kołem napędowym w drodze do sukcesu. Warto zatem zadbać o to, by czuli satysfakcję i zadowolenie, zarówno z wykonywanych zadań, jak też współtworzenia firmy, której są częścią. 

Autor

prestiz

Na końcu wszelkich udanych przedsięwzięć stoją ludzie. Do sukcesów firmy prowadzą zmotywowani i energiczni pracownicy, widzący sens w tym, co robią. Bez zadbania o ich zaangażowanie oraz motywację trudno liczyć na harmonijny rozwój organizacji. – Wyzwolenie w ludziach wszystkiego, co mają najlepsze, nie jest łatwym zadaniem. Jako pracodawca staram się jednak każdego dnia stwarzać warunki, które sprzyjają wspólnej integracji, a także rozwojowi kompetencji. Niezwykle ważne jest dla mnie, by każda zatrudniona osoba czuła się w pracy dobrze – wyjaśnia Katarzyna Opiekulska, dyrektor zarządzająca LSJ HR Group.

Jednym z powszechnie używanych środków do osiągania zadowolenia pracowników i ich motywowania są benefity pozapłacowe. Najczęściej jednak są one wybierane przez pracodawców, bez badania faktycznych potrzeb członków zespołu. A przecież nie każdy ma ochotę na wypad z namiotem do lasu, czy cotygodniowe zajęcia fitness! Dlatego najlepszym sposobem na unikniecie błędu jest szczera rozmowa z zespołem i dopasowanie indywidualnych, spersonalizowanych benefitów. Warto też wziąć pod uwagę to, że duża część pracowników potrzebuje wyzwań oraz rozwoju. Mądry pracodawca uczyni z tego swoją broń. Stworzy możliwości, aby wykorzystać ten fakt jednocześnie dla dobra zespołu i firmy. Dobrym pomysłem może być choćby system oparty na nagradzaniu najlepszych pracowników, bądź delegowanie ich na szkolenia rozwijające kompetencje. 

Zainicjowanie polityki szkoleniowej nie może jednak polegać na instynkcie i niekonsultowanych z nikim pomysłach pracodawcy. Rozmowy z pracownikami oraz badanie potrzeb odpowiedzą na pytania, co dla zatrudnionych osób jest najważniejsze i które z oferowanych szkoleń są najbardziej wartościowe. Dlatego też zakres proponowanych kursów powinien być jak najbardziej wszechstronny i różnorodny – dotykający zarówno umiejętności miękkich, jak również twardych. Dzięki temu nie tylko stawiamy na rozwój kompetencyjny pracownika, ale też budujemy w nim pewność, iż jest szanowany, ceniony w firmie, a względem niego są czynione poważne plany. Spokój, harmonia i poczucie, iż jest się we właściwym miejscu w zawodowym życiu, to jeden z najczęściej podawanych argumentów skłaniających do „zakotwiczenia” w przedsiębiorstwie na stałe. – Wszystko, o czym rozmawiamy, wynika z jasno określonej filozofii firmy i trwałej kultury organizacyjnej. Przyjazne miejsce pracy, do którego chce się przychodzić każdego dnia, na pewno jest wyzwaniem dla pracodawcy. Wszyscy mamy jednak jeden określony cel: chcemy osiągać nasze zamierzenia. Aby tak się stało, musimy pamiętać, że człowiek jest najważniejszy – wskazuje Katarzyna Opiekulska.

Zadowoleni, zaangażowani, zmotywowani pracownicy są o wiele bardziej produktywni i zdecydowanie kreatywniejsi. Rzadziej korzystają ze zwolnień chorobowych, nie szukają nowych wyzwań zawodowych, a także pozytywnie wpływają na morale grupy. Te wszystkie elementy tworzą stały rozwój firmy. Nie warto przechodzić obok tematu obojętnie, zwłaszcza że na część działań wzmacniających motywację (np. szkolenia), można zyskać niemałe dofinansowanie ze środków unijnych. Firmy mogą otrzymać zwrot kosztów usługi rozwojowej w wysokości nawet 80%!

 

LSJ HR Group
ul. Celna 1
Szczecin

www.lsj.pl
e-mail: biuro@lsj.pl
tel. +48 91 814 52 52

3( 124)
Marzec'19