Filozofia doskonałej obsługi

Od 1989 roku, kiedy Lexus zadebiutował na rynku motoryzacyjnym, marka była znana z wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom klientów. I dokładnie tak jest w szczecińskim salonie. Wyjątkowa obsługa, jakość samochodów i działalność poza murami salonu – o tym porozmawialiśmy z Krzysztofem Dranikowskim, dyrektorem Lexus Szczecin. 

Autor

Aneta Dolega

Lexus wciąż zaskakuje. Bestselerem jest program finansowania samochodów Smart Plan, dzięki któremu przedsiębiorca nie musi kupować auta na własność, a dla którego obniżenie kosztów użytkowania samochodów jest bardzo ważne w firmie, może się cieszyć z jazdy, np. nowym crossoverem UX.

Nowy UX to aktualnie najbardziej pożądany i popularny model Lexusa. Jego fenomen polega na jego uniwersalności – świetnie się porusza po mieście i jest doskonały na wypady za miasto, chociażby nad ukochane przez nas morze. Teraz nie jest już trudny do zdobycia. UX benzynowy kosztuje 171 tysięcy złotych, ale w leasingu Smart Plan dla przedsiębiorców jego przyszły użytkownik może nim jeździć już za 990 złotych netto miesięcznie! Co ważne, przy tak niskiej racie, Lexus ma wysokie wartości rezydualne. Klient wpłaca 10 procent wpłaty własnej i przez trzy lata ma możliwość finansowania w najniższej w tej klasie racie miesięcznej na rynku!

Czy to się faktycznie opłaca?

Tak, jak zrobimy wyliczenia to zobaczy pani, że użytkowanie tego auta kosztowało nas dużo mniej w porównaniu z jego ceną. UX kosztuje wspomniane 171 tysięcy złotych brutto. Najpierw wpłaca pani 10 procent jego wartości, czyli 17.100 złotych brutto. Następnie co miesiąc opłaca pani ratę w wysokości 990 złotych netto. Rata pomnożona przez 36 miesięcy plus VAT daje nam 43.837 zł brutto. Kiedy zsumujemy wkład własny i wszystkie raty okaże się, że samochód kosztował nas niecałe 61 tysięcy! Jeśli dodamy, że przedsiębiorca może wliczyć auto w koszty firmy i odliczyć VAT w 50% (lub w całości), mamy kolejne korzyści, a koszt finansowania samochodu jest jeszcze niższy!

Co się dzieje po trzech latach użytkowania takiego samochodu?

Klient ma możliwość jego dalszego finansowania np. w klasycznym leasingu albo je zwraca do salonu. Powiem szczerze, że dalsze finansowanie na innych juz warunkach nie jest tak atrakcyjne. Warto zatem nabyć kolejne auto w Smart Planie i to z bardzo prostych przyczyn: znowu dostajemy nowy samochód, na gwarancji i bez dodatkowych kosztów. Nic tylko cieszyć się z jazdy kolejnym nowym Lexusem!

Czy zwykły klient, który nie jest przedsiębiorcą może skorzystać z takiej oferty? Nie ukrywam, że co raz więcej osób, także wśród moich znajomych, wybiera alternatywne formy posiadania wymarzonego auta.

Oczywiście, od lipca br. uruchomiliśmy program Lexus DLA CIEBIE dedykowany dla klientów indywidualnych. Co raz więcej klientów decyduje się na to i nie tylko w sferze motoryzacji. Wynajmujemy mieszkania, bierzemy na abonament telefon, telewizję, prąd czy inne różne rzeczy. Teraz większość z nas liczy pieniądze. Posiadanie samochodu na własność nie jest już nikomu potrzebne. Auto ma spełniać funkcję użytkową i ma nas jak najmniej kosztować. Czego chcieć więcej?

Jesteście marką, ale także salonem, który nie tylko oferuje doskonałe auta, ale też robi dużo dobrego poza główną działalnością. W związku z tym, że mamy już wrzesień, a to oznacza, że za chwilę wystartuje kolejna edycja Pekao Szczecin Open, nie mogę nie zapytać o wasz udział w tym ważnym wydarzeniu sportowym. W tym roku mija 15 lat waszej współpracy. Jak się pracuje na takie zaufanie? Należę do tej grupy osób, która sobie nie wyobraża, żeby was tam nie było…

Faktycznie, dużo osób mówi, że jeśli turniej Pekao, to musi być tam Lexus. Zabezpieczamy logistycznie całe wydarzenie, zawodnicy, goście turniejowi są wożeni naszymi samochodami. Samych kursów na trasie Szczecin- Berlin, na lotniska jest około 60. Do dyspozycji mamy flotę dwunastu samochodów. Są to różne modele, oklejone naszym i turniejowym logiem. Oprócz tego, że reklamujemy naszą markę i firmę, jest to również fantastyczna promocja miasta. Sam turniej jest bardzo dobrze oceniany w tenisowym środowisku, dostaje nagrody za najlepszy challenger na świecie. Otrzymujemy rokrocznie najwyższe noty za logistykę i organizację. Najlepszym tego przełożeniem są zawodnicy, którzy przyjeżdżają grać do Szczecina. Zawsze są zadowoleni, nie tylko ze sportowego poziomu imprezy, ale bardzo chwalą sobie jego organizację. 

Tenis to nie jedyna dyscyplina sportowa, jaką wspieracie.

Od ubiegłego roku jesteśmy również partnerem Pogoni Szczecin. Pracownicy klubu i piłkarze jeżdżą samochodami Toyota, a flagowa limuzyna Lexusa – LS500 została oddana do dyspozycji zarządu klubu. Pogoń Szczecin to wizytówka naszego regionu. Podpisaliśmy również umowę z klubem ekstraklasy koszykówki żeńskiej – AZS AJP Gorzów Wlkp. W tym sezonie najlepsze koszykarki tego klubu będą jeździły najnowszymi Lexusami UX.

Szczeciński salon Lexusa jest doceniany poza regionem. Macie klientów z różnych części Polski, wśród których znajdują się znani artyści i sportowcy. To też składa się na jakość marki i firmy.

Doceniają nas bardzo różne osoby, część z nich trafiła do nas poprzez turniej. Wśród nich jest m.in. znakomity lekkoatleta, olimpijczyk Marcin Lewandowski. Naszymi klientami są znani artyści i aktorzy, jak np. Małgorzata Pieńkowska, Robert Janowski czy Michał Milowicz.  Myślę, że głównym atutem naszego salonu, poza samymi samochodami, jest jakość obsługi.

No właśnie, za każdym razem jak was odwiedzam, jestem tym mile zaskoczona. Klient jest przez was wręcz rozpieszczany, w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Hołdujemy obsłudze door to door, klient ma auto do dyspozycji na czas przeglądu, wykonania usługi. Dzisiaj kupić nie jest trudno, ale zadbać o jakość obsługi klienta, to już jest sztuka. Serwis tworzy całą firmę. Lexus działa według japońskiej filozofii Omotenashi, czyli ich kultury gościnności i uprzejmości. W skrócie oznacza to „przyjmij klienta jak gościa we własnym domu”. Omotenashi to znacznie więcej niż doskonała obsługa – to od dawna zakorzeniona w japońskiej kulturze idea przewidywania potrzeb innych.

A Lexus Szczecin potrafi to robić po mistrzowsku.

Dokładnie, bo zadowolenie klienta z jakości naszej obsługi jest najważniejsze!

Dziękuję za rozmowę.

 
9( 130)
Wrzesień'19