Lexus numerem 1

Magazyn „Autor Świat” po raz kolejny przeprowadził Wielki Test Salonów. Tajemniczy klienci sprawdzili 359 autoryzowanych salonów, 22 firmy, 5 marek premium i 17 popularnych. Czarnym koniem tegorocznej motoryzacyjnej rozgrywki okazał się Lexus. Firma po raz pierwszy wzięła udział w badaniu i od razu zajęła najwyższe miejsce na podium marek premium.

Autor

Karolina Wysocka

Czarny koń marek premium

Lexus uzyskał wynik 94,9%, pozostawiając daleko w tyle konkurencję. Wysoko oceniono szczególnie obsługę klienta, jazdę testową i organizację salonu. Nic w tym dziwnego, w końcu firma od lat znana jest z wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom klientów. Co dokładnie złożyło się na sukces marki w badaniu magazynu „Auto Świat”? Duży wpływ na wysokie oceny miał m.in. dogodny dojazd i parking dla klientów, ułatwienia dla osób niepełnosprawnych, możliwość wszechstronnego obejrzenia pojazdów, satysfakcjonujące warunki finansowe czy obsługa serwisowa. Prócz tego, warto zaznaczyć, że dla Lexusa bardzo ważna jest jazda próbna, a dilerzy dokładają wszelkich starań, by goście salonu mogli testować modele samochodów spełniające najwyższe standardy. 

Szczeciński akcent 

Test magazynu „Auto Świat” to największe na polskim rynku tego typu badanie, dlatego też trzeba wspomnieć o lokalnym akcencie. Wśród testowanych salonów Lexusa bardzo dobre noty otrzymał szczeciński punkt, uzyskując aż 96%. Wpływ miało na to wiele czynników. Szczeciński salon jest doceniany nawet poza regionem. Korzystają z niego klienci z całej Polski, wśród których znajdują się znani artyści i sportowcy. Wielkim atutem salonu jest na pewno wspomniana jakość obsługi klientów.

– Lexus działa według japońskiej filozofii Omotenashi, czyli ich kultury gościnności i uprzejmości. 

W skrócie oznacza to „przyjmij klienta jak gościa we własnym domu”. Omotenashi to znacznie więcej niż doskonała obsługa, to od dawna zakorzeniona w japońskiej kulturze idea przewidywania potrzeb innych – mówił Krzysztof Dranikowski, dyrektor Lexus Szczecin, w ostatnim wywiadzie dla Prestiżu („Filozofia doskonałej obsługi”, wrzesień 2019 r.). 

Ta idea jest bardzo ważna dla szczecińskiego salonu, jak i całej grupy Lexusa. Filozofia Omentanashi sprawia, że każda wizyta klienta w salonie marki jest unikalnym doświadczeniem. Zakup samochodu, wizyta serwisowa, przegląd pojazdu, czy dobór akcesoriów są w Lexusie pretekstem do spotkania i rozmowy w serdecznej atmosferze. Celem marki jest, aby każdy klient wyszedł z salonu zadowolony, niezależnie od celu wizyty. Takie podejście zdecydowanie wyróżnia Lexusa na tle innych marek i miało ogromny wpływ na wysoką notę w Wielkim Teście Salonów. Gratulujemy! 

 
10( 131)
Październik'19