
Otóż czerwony kolor według Brytyjczyków cechuje ludzi odważnych, ambitnych, ekstrawertycznych i z temperamentem. To osoby nieco szalone, które stawiają na swoim, a na drodze lubią pewną jazdę. Czy nasze Volvo S60 spełnia te kryteria?
Poza szwedzką gwarancją bezpieczeństwa i jakości, czerwone Volvo S60 zdecydowanie jest limuzyną o sportowym charakterze. Istnieje możliwość wyposażenia tego auta w napęd hybrydowy plug-in zapewniający znakomite przyspieszenie i wydajność, wsparty przez czterocylindrowy silnik benzynowy. W Volvo S60 możliwy jest wybór trybu jazdy, w zależności od naszego nastroju. W trybie Pure podróżujemy bez emisji spalin, a zasięg napędu elektrycznego jest wystarczający na codzienne dojazdy. Tryb Power to pełna moc i najlepsze przyspieszenie. Tryb domyślny Hybrid automatycznie wybiera napęd elektryczny, spalinowy bądź kombinację ich obu, by zapewnić płynną, oszczędną jazdę.
Opcjonalne zawieszenie aktywne Four-C to elektronicznie sterowany system amortyzatorów, dzięki któremu S60 jeszcze lepiej się prowadzi. Układ na bieżąco ocenia warunki drogowe i styl jazdy, po czym tak dobiera sztywność amortyzatorów, by zapewnić optymalną równowagę między komfortem, a precyzją prowadzenia. Podczas przełączania trybów jazdy, system Four-C zmienia też charakterystykę zawieszenia, dzięki czemu samochód zawsze zachowuje się tak, jak tego oczekujemy.
Dodatkową przyjemność z jazdy zapewnia centralny, 9-calowy ekran dotykowy. To wygodne centrum sterowania: pionowy format ułatwia odczytywanie informacji i nie wymaga ich częstego przewijania. Ekran pokryty powłoką antyrefleksyjną można obsługiwać także w rękawiczkach.
Kolejny ogromny plus tego modelu, a także kolejny element mający na celu sprawienie nam jeszcze większej przyjemności z jazdy, to bezpieczeństwo tak charakterystyczne dla szwedzkiej marki. System City Safety chroni ludzi w samochodzie i na zewnątrz. Potrafi w porę rozpoznać niebezpieczeństwo i dzięki temu go uniknąć. System za pomocą kamer i radarów rozpoznaje inne pojazdy, rowerzystów, pieszych i duże zwierzęta, także w nocy. Jeżeli wykryje zagrożenie kolizją, ostrzeże, a w razie braku reakcji automatycznie uruchomi hamulce. Częścią City Safety w SC60 jest układ Steering Support, który pozwala wykonać manewr ominięcia zagrożenia.
Kolejna dogodność to układ Run-off Mitigation. Ogranicza on niebezpieczeństwo przypadkowego zjechania z drogi. Wykrywa w porę takie zagrożenie – w zakresie prędkości 65-140 km/h – oraz wpływa na układ kierowniczy i hamulce, by skierować z powrotem samochód na właściwy tor jazdy. Jego uzupełnieniem jest układ Run-off Protection, który ogranicza ryzyko potencjalnych obrażeń, jeżeli samochód jednak wypadnie z drogi. Rozwiązanie zawiera przednie fotele pochłaniające energię przy twardym lądowaniu oraz opcjonalne pasy bezpieczeństwa napinające się jeszcze przed zderzeniem.
I w końcu następny plus z jazdy wiążący się z bezpieczeństwem. S60 wyposażony jest w układ Pilot Assist, który ułatwia jazdę na zatłoczonych drogach. To rozwiązanie z rodziny technologii jazdy półautonomicznej opiera się na działaniu tempomatu – pozwala utrzymać żądaną odległość od poprzedzającego pojazdu i delikatnymi ruchami kierownicy kieruje samochód na środek pasa ruchu. Układ działa do prędkości 130 km/h. Natomiast widok‚ 360˚ wyświetlany na ekranie centralnym ułatwia parkowanie, pozwalając spojrzeć na S60 i jego otoczenie z lotu ptaka. Umożliwia dostrzeżenie obiektów, które trudno byłoby zauważyć przez okno lub tylko z pomocą lusterek. Przydaje się zwłaszcza na ciasnych parkingach.
Bardzo dynamiczna i bardzo bezpieczna. Taka jest jazda nowym Volvo S60. Dodając do tego wyszukany design, wygodne wnętrze i spory bagażnik otrzymujemy kolejny przyjemny samochód ze szwedzkim rodowodem. Czerwień dodaje mu tylko klasy i… pazura.
Specjalne podziękowania dla Willi Flora za możliwość zrobienia zdjęć.