Wszechstronny Subaru Outback

Grupa Polmotor nie raz udowodniła, że jej motoryzacyjne propozycje trafiają na podatny grunt wśród klientów, którzy prowadzą aktywny tryb życia. Pokazuje, że sport i motoryzacja mogą iść razem w parze. Nie dziwi więc jej szeroki udział we wspieraniu wielu dyscyplin sportowych m.in. lekkoatletyki, tenisa, żeglarstwa. Najnowszym projektem Grupy Polmotor jest wsparcie coraz mocniej rozwijającej się w Szczecinie i regionie hippiki. Widać to choćby na przykładzie Akademickiego Ośrodka Jeździeckiego ZUT.

Autor

Dariusz Staniewski

galeria

Świetnie w tę dyscyplinę sportu wpisuje się jedna z propozycji Grupy Polmotor, czyli Subaru Outback. Samochód bardzo dobrze odnajdujący się zarówno w mieście, jak i w warunkach terenowych. Zapewnia bezpieczeństwo i komfort jazdy. 

– Samochód bardzo wygodny, przestronny, w którym może się zmieścić sporo np. różnego sprzętu sportowego. Jeżdżę konno i ten samochód bardzo mi odpowiada. Pojemny bagażnik mieści dużo sprzętu m.in. siodła. W środku wygodnie zmieści się pięć osób. To bardzo fajny samochód do poruszania się po mieście oraz na wycieczki w terenie, wyjazdy turystyczne, rekreacyjne – mówi Robert Palacz, kierownik Akademickiego Ośrodka Jeździeckiego Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Prezes Zachodniopomorskiego Związku Jeździeckiego. 

Duże okno dachowe Outbacka optycznie powiększa przestrzeń oraz zapewnia więcej światła wewnątrz auta. Samochód wyposażony jest w kilka bardzo interesujących systemów bezpieczeństwa jazdy m.in. Front View Monitor – zapewnia podgląd przestrzeni przed samochodem za pomocą kamery umieszczonej w atrapie chłodnic, która pozwala na lepszą widoczność przodu samochodu na skrzyżowaniach oraz podczas parkowania przodem. Subaru wyposażone jest także w EyeSight: nowoczesny system wspomagania kierowcy. Obserwuje on drogę za pomocą dwóch kamer. System ten potrafi rozpoznać nie tylko samochody, lecz również motocyklistów, rowerzystów i pieszych. W przypadku wykrycia niebezpieczeństwa, ostrzega kierowcę, a kiedy jest taka konieczność zahamuje samochód, aby uniknąć kolizji. Kolejny przydatny system, to adaptacyjny tempomat. Oprócz zwyczajowej funkcji przystosowany jest do utrzymania zadanego dystansu od pojazdu przed naszym autem. Gdy kamery wykryją inny pojazd adaptacyjny tempomat dostosuje naszą prędkość (i odległość), sterując silnikiem, skrzynią biegów i hamulcami. Outback wyposażony jest także w kamerę cofania, w przednie, przednie-boczne, kurtynowe poduszki powietrzne oraz kolanowa poduszka powietrzna kierowcy. Następny system, to X-MODE – pozwala na pokonywanie m.in. śliskich dróg oraz stromych wzniesień. Na wyposażeniu auta znajduje się także m.in. dostęp bez kluczyka i rozruch przy użyciu przycisku START/STOP, gniazda USB na przednich i tylnych siedzeniach oraz elektryczna – czterofunkcyjna regulacja fotela kierowcy z podparciem lędźwiowym.

– Samochód jest dość długi. Mimo to nie sprawia to problemu w mieście np. w trakcie parkowania. Ułatwiają takie manewry odpowiednie systemy i wyposażenie auta. Dużą pewność dają sprawnie działające systemy bezpieczeństwa, których jest bardzo dużo w wyposażeniu samochodu np. kontrola pasa ruchu, informacja o ruszeniu poprzedzającego pojazdu, asystent utrzymania pasa ruchu, antykolizyjne zarządzanie przepustnicą. Sprawdzają się. Subaru jest przyjemne w prowadzeniu, a napęd na cztery koła czynią go bardzo praktycznym – dodaje Robert Palacz.

 

 

Subaru Outback 2.5i EyeSight

Prędkość maksymalna – 198 (km/h)

Przyspieszenie (0-100 km/h)  –  10,2  (s)

Zużycie paliwa:

cykl miejski 8,9  l/100 km 8,9,

cykl pozamiejski 6,4  l/100 km,

cykl mieszany 7,3  l/100 km.

Subaru Grupa Polmotor
Ustowo 52
Szczecin
7( 140)
Listopad'20