CZERWONA niemiecka perła

BMW

galeria

Jest nieduży, czerwony, ma 36 lat i jest zabytkiem. Chociaż w Niemczech był tak pospolity jak w Polsce „maluch” czy polonez, to ma jednak w sobie to coś, co sprawia, że na jego widok ludzie odwracają głowy, by dłużej go widzieć.

Oczym mowa? O BMW 1602 z 1973 roku. To nieduże dwudrzwiowe auto, którego właścicielem jest Robert Malinowski ze Szczecina.

– To najpopularniejsze i najbardziej pospolite ze wszystkich bmw produkowanych na przełomie lat 60. i 70. XX wieku – mówi jego właściciel. - W Szczecinie takich samochodów jest kilka.

Jednak to, z jaką starannością Malinowski wykonał remont, sprawia, że nikt obok tego samochodu nie przechodzi obojętnie. Staranna i czasochłonna naprawa pochłonęła kilkadziesiąt tysięcy złotych oraz wiele godzin. – Ale patrząc na zainteresowanie tym samochodem, widać, że warto było to zrobić – dodaje Malinowski.

Kupił auto w 2002 roku. Było na chodzie. Jest jego trzecim właścicielem. Przed nim użytkowały go dwie kobiety. Najpierw Niemka, potem Polka. Do Szczecina samochód trafił z Wrześni. – Tam samochód praktycznie cały czas stał – mówi o nim szczeciński właściciel.

Po przeprowadzce do Szczecina bmw przeszło remont. Trwał dziewięć miesięcy. – Wszystko oprócz kierownicy i koloru zostało bez zmian – opowiada Robert Malinowski. – Kiedy kupiłem to bmw, było białe. Zastanawiałem się, czy nie zostawić tego koloru, ale ostatecznie zdecydowałem się na czerwony.

Mimo niewielkich wymiarów pojazd ma dużo miejsca w środku i bagażnik, któremu pojemności (ponad 400 litrów) może pozazdrościć wiele nowoczesnych aut.

Robert Malinowski to prawdziwy fan marki BMW. Do tej pory miał tych samochodów już 11. Wśród nich były podobne do czerwonego BMW 1602 samochody: BMW 1502 z 1975 roku i BMW 1802 z 1973 roku czy z zupełnie innej półki BMW 850i. W garażu ma jeszcze nieposkładane przedwojenne bmw. Jego czerwone BMW 1602, choć pojawia się na ulicach rzadko, jest pojazdem bardzo rozpoznawalnym. Widać je wszędzie tam, gdzie dzieje się coś związanego z motoryzacją i zabytkowymi pojazdami. – Brałem udział w wielu rajdach i zlotach zarówno w Polsce, jak i za granicą – opowiada – W ubiegłym roku uczestniczyłem w Mistrzostwach Polski Pojazdów Zabytkowych.

W tym roku plany są podobne: mistrzostwa Polski i zagraniczne imprezy.

Silnik o pojemności 1573 cm3 sprawuje się bez zarzutu, a dzięki mocy 85 KM auto może rozpędzić się nawet do 160 km/h

Prestiż magazyn szczeciński
( 18)
Styczeń'08