Luksus w rozmiarze XXL

-

galeria

Doskonały na wakacyjne wyprawy. W jego wnętrzu spokojnie pomieści się duża rodzina. Co jednak czyni go wyjątkowym? Po pierwsze moc, która sprawia, że jest pogromcą wielu aut sportowych. Po drugie wyposażenie, dzięki któremu mercedes GL jest najbardziej luksusowym samochodem w swojej klasie.

Szczeciński model mercedesa GL został stworzony na specjalne zamówienie.

– Czekałem na niego pół roku, ale było warto. Oprócz standardowego wyposażenia ma wszelkie możliwe udogodnienia, systemy i układy – mówi Piotr Bogusz, hodowca kotów i właściciel biura nieruchomości.

Zewnętrznie GL od razu rzuca się w oczy. Masywna sylwetka, agresywny, a jednocześnie dostojny wygląd. Jednak już przy otwieraniu samochodu czuć powiew luksusu. Zamiast kluczyka jest czytnik, który automatycznie otwiera samochód. Po otwarciu drzwi na progu powita nas podświetlany na niebiesko napis „Mercedes- Benz”. W zasadzie ciężko znaleźć fragment tapicerki niebędący skórą (skórzane jest całe pokrycie deski rozdzielczej). Do tego chromowane detale. Fotele ustawiane są elektrycznie w wielu możliwych zakresach dodatkowo doposażone w system dopompowywanych poduszek dopasowujących się do jego ergonomii oraz specjalny system wentylacji i ogrzewania. Samochód jest wprost naszpikowany różnymi udogodnieniami: system czujników parkowania, tuner TV, nawigacja satelitarna, wysokiej klasy sprzęt Hi Fi firmy Harman-Kardon i dla pasażerów tylnej kanapy monitory w zagłówkach i dodatkowy odtwarzacz DVD z możliwością podłączenia innych źródeł np. Play Station lub kamerę cyfrową.

Oprócz masy standardowych w tej klasie systemów bezpieczeństwa, takich jak elektronika kontrolująca zachowanie samochodu, poduszki powietrzne, jest także system Pre-Safe, który w razie kłopotów napina pasy, podnosi szyby, ustawia pionowo oparcia foteli. Auto wyposażone jest także w Distronic, który informuje kierowcę o zmniejszającym się dystansie pomiędzy jego autem a pojazdem poprzedzającym i utrzymuje właściwy odstęp i prędkość.

Ukoronowaniem dzieła jest silnik. Widlasty diesel z dwiema turbosprężarkami został poddany modyfikacji firmy Brabus. Wymiana chipu zajmuje zaledwie pół godziny, a efekt jest mocno odczuwalny. Moc silnika wzrasta z 320 do 390 KM, a moment obrotowy do 900 Nm. Ogromny ponad 2,5- tonowy GL po modyfikacjach osiąga setkę w ok. 7 sekund , a prędkość maksymalna wzrasta z 230 do ok. 250 km/h.

- Klasa GL jest samochodem najczęściej zamawianym na życzenie klienta. W najbliższym czasie zostanie wprowadzona homologacja ciężarowa dla silników wysokoprężnych w tym modelu w wyniku czego przewidujemy stopniowy wzrost sprzedaży tej klasy – mówi Grzegorz Klaus z-ca Szefa Sprzedaży samochodów osobowych Mercedes-Benz w salonie Mojsiuk – Szczecin.

IZABELAMAGIERA-JARZEMBEK 
PODZIĘKOWANIA DLA BARTŁOMIEJA WIERZBICKIEGO 
ZA POMOC W REALIZACJI MATERIAŁU

Dane techniczne
Marka Mercedes GL, 420, diesel V8 
Moment obrotowy 900 Nm 
Moc 390 KM 
Masa 2,8 tony
0-100 7 s 
Rok 2008 
Spalanie: trasa 12-13 / miasto 20-22 l 
Skrzynia biegów automatyczna, siedmiobiegowa 7G-Tronic

Prestiż magazyn szczeciński
( 22)
Maj'09
gajda