Rewolucyjne X6

Rewolucyjne X6

galeria

Połączyć SUV-a z coupe? Dlaczego nie. Na ten pomysł wpadł koncern BMW. Tak powstał samochód jedyny w swoim rodzaju – BMW X6. Ekstrawagancki, rzucający się w oczy i dopieszczony w każdym detalu.

Ostatnio BMW zaskakuje odważnymi decyzjami. Szefowie BMW mieli obawy, jak rynek przyjmie tak nowatorskie auto, jednak postanowili podjąć wyzwanie. I słusznie, bo zeszłoroczna produkcja X6 sprzedała się na pniu, zyskując grono entuzjastów i stwarzając ogromną konkurencję porsche cayenne.

X6 ma wielu miłośników także w Szczecinie. Jednym z nich jest szczeciński przedsiębiorca Darek Karmasch.

– BMW to moja ulubiona marka, wcześniej jeździłem M3 i X5 – mówi Darek Karmach. – BMW X6, mimo masywnego wyglądu, prowadzi się lekko i wspaniale, dając kierowcy ogromną radość z jazdy.

Szczeciński model wyposażony jest praktycznie we wszystko, co przewiduje firma w tym modelu. Jest więc system iDrive z przyciskami ulubionych funkcji, zgodny z formatem MP3, opcja key less go, wielokanałowy system audio, system DVD i TV, czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, aktywna wentylacja foteli, kamera cofania, systemy nawigacyjne z usługami BMW Assist, BMW Online, umożliwiającymi naprzykład natychmiastowe wezwanie pomocy.

Jak przystało na SUV-a, samochód otrzymał znany z innych modeli inteligentny napęd na cztery koła xDrive, a jak przystało na sportowe coupe, otrzymał również nowoczesny benzynowy silnik. W szczecińskim modelu silnik został dodatkowo wyposażony w specjalny chip, który zmienił moc z 306 do 370 KM, co zapewnia mu prawdziwie sportowe osiągi – 5,8 sekundy do setki i prędkość maksymalną 250 km/h, która została elektronicznie ograniczona.

Dodatkowymi systemami mającymi ułatwić i umilić jazdę, czyniąc ją bardziej bezpieczną, są: reflektory adaptacyjne, światła doświetlające zakręty, asystent świateł drogowych oraz tempomat z funkcją hamowania. Niesamowitą lekkość przy pokonywaniu zakrętów daje Active Steering, który w zależności od prędkości zmienia przełożenie układu kierowniczego.

Konstruktorzy X6 pomyśleli także o ekologii. Auto odzyskuje energię podczas hamowania poprzez ładowanie akumulatorów, ma inteligentne zarządzanie klimatyzacją – wyłącza sprężarkę kiedy nie jest potrzebna, aktywną aerodynamikę przy niższym zapotrzebowaniu na powietrze – klapy przy wlotach chłodzącego powietrza są samoczynnie zamykane.

Wrażenie robią także opony, które zostały stworzone specjalnie dla X6. Od swoich sklepowych odpowiedników różnią się konstrukcją, mieszanką gumy i bieżnikiem, a także wielkością. Są ogromne, 20-calowe, a ich szerokość to 275/40 z przodu i 315/35 z tyłu.

Atutem X6 jest także wygląd. Ma bardzo wyrazisty przód – mocny zderzak, wąskie lampy, duże wloty powietrza i masywne błotniki. Z kolei po przeciwnej stronie każdy element – światła, szyba, kształt zderzaka, łączenie kolorów, umieszczenie końcówek wydechu – został zaprojektowany tak, by tył wydawał się jak najszerszy. To robi wrażenie i faktycznie ciężko nie zauważyć X6 jadącego dostojnie po mieście.

– X6 to najlepiej sprzedający się model BMW. W 2009 sprzedaliśmy ich 30, a w całej Polsce do listopada 2009 ponad 600 – mówi Piotr Pszczółkowski, kierownik działu sprzedaży samochodów z salonu BMW Bońkowscy. – Jeżeli samochód znajduje się na stocku dealerskim, jest dostępny niemal od ręki. Natomiast na samochody zamawiane do produkcji należy poczekać około trzech miesięcy.

Dane techniczne:

 

Moc: 370 KM
Moment obr.: 540 Nm
Pojemność silnika: 2979 ccm
0-100 km/h: 5,8 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Spalanie: 12-15 l/100 km
Masa: 2145 kg
Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna

 

 

Prestiż magazyn szczeciński
( 31)
luty'10
gajda