Bądź fit tej wiosny!

Wielkie odliczanie do przyjścia wiosny rozpoczęte. Przebudzamy się po zimie i przygotowujemy sylwetki do lżejszych ubrań. Najlepiej wyglądamy i czujemy się gdy jesteśmy w dobrej formie. Nad nią czas popracować, by lekko i energicznie przywitać kolejną porę roku.Pomagają w tym szczecińskie studia fitness.

Na horyzoncie wiosna, warto więc już dziś zaprogramować swoje myślenie na zdrowy tryb. Krytyczne spojrzenie na dotychczasową dietę i ustalenie zdrowego menu to pierwszy ważny krok. Kolejny, to duża dawka ruchu i aktywność na świeżym powietrzu. – Na pierwszym miejscu zdrowie, sprawność, dieta plus porcja ruchu – radzi trener Maciej Nieścioruk z Fitness World. – Skupienie się na samej sylwetce i urodzie to złe myślenie – stwierdza. Mniejsza zimowa aktywność, deficyt światła oraz fakt, że wolny czas spędzamy w tych miesiącach częściej w domu, sprawiają, że ogólnie odczuwamy mniejszą sprawność fizyczną. Coraz więcej słońca zachęca do szukania najlepszej dla siebie aktywności. – Jeżeli ktoś ma potrzebę pracy nad wydolnością czy korekty postawy ciała, poprzez naukę odpowiednich nawyków ruchowych, powinien udać się do klubu fitness – radzi Nieścioruk. Wybieramy taką formę aktywności, która dostarcza nam najwięcej frajdy. Jest, w czym wybierać.

Woda formy doda

Kluby fitness posiadają w ofercie szeroki wachlarz sportowych aktywności. Dużym zainteresowaniem cieszy się aqua aerobik. – W tym momencie jest to najbardziej wskazana forma ruchu – mówi Maciej Nieścioruk. – To budowanie formy przy niedużym wysiłku, bez obciążenia stawów z korzyścią dla naszego samopoczucia – dodaje. Zajęcia te są o charakterze wytrzymałościowo-wzmacniającym. Ciało musi stawić czoła oporowi wody, która działa jednocześnie odciążająco, dzięki czemu jest to najbardziej bezpieczny i efektywny trening dla wszystkich, bez względu na wiek i sprawność fizyczną. Wykorzystywane do aqua aerobiku są różne gadżety zwiększające intensywność ćwiczeń: rękawice, makarony, ciężarki, piłki, aqua disc, aqua twin. W tym sezonie wodny aerobik został urozmaicony nowym elementem BETOMIC. Jest to przestrzenny przyrząd wykonany z pianki, oporujący w wodzie. W zależności od sposobu założenia (na stopę, ramiona, ręce), angażuje efektywnie różne partie mięśniowe. – Aquabetomic, czyli wodny aerobik z użyciem betomic zwiększa nasze umiejętności ruchowe, których im więcej, tym sprawniejsi jesteśmy – mówi Nieścioruk.

Indywidualna asysta

Nie tylko gwiazdy Hollywood mają swoich personalnych trenerów. W rzeczywistości każdy z nas może ćwiczyć pod okiem osobistego trenera, który pomoże określić wskazaną formę treningu, opracuje zestaw ćwiczeń i na bieżąco będzie konsultował z nami progres sprawności. Nowością w Lady Fitness jest funkcjonalny trening medyczny (FTM), skierowany do kobiet, które przez dolegliwości zdrowotne nie mogły znaleźć dla siebie miejsca w grupie. – Problemy z kręgosłupem i stawami dyskryminują niektóre panie w ćwiczeniach grupowych – mówi Małgorzata Figurska z Lady Fitness. – Tu poczują się bezpiecznie – dodaje. Nie zawsze muszą być to ćwiczenia na siłowni. Trening personalny nie tylko ukształtuje sylwetkę. Dobrany indywidualnie będzie miał za zadanie zmniejszenie dolegliwości bólowych. Są także zajęcia indywidualne dla całych grup pań, które łączą podobne bolączki zdrowotne, np. z kręgosłupem. „Reha fit” pod nadzorem instruktora to konkretnie przygotowane zestawy ćwiczeń z asystą w bezpiecznym środowisku.

Tanecznym krokiem do wiosny

Korzyści z wpływu tańca na formę psychofizyczną są znane nie od dziś. Ta niezwykle przyjemna forma aktywności to rozrywka łącząca efektywne spalanie kalorii i modelowanie sylwetki. Lady Fitness wychodzi naprzeciw paniom, które kochają taniec. W ofercie jest np. Zumba, czyli zajęcia typowo taneczne w rytm szybkiej, latynoamerykańskiej i międzynarodowej muzyki. – Połączenie tańca i aerobiku to skuteczny mix ćwiczeń kardio – zapewnia Figurska. – Podczas dobrej zabawy modelujemy sylwetkę i osiągamy pożądaną sprawność fizyczną – kontynuuje. Namawiamy też do zdrowej aktywności na świeżym powietrzu. Nordic walking ma swoich zwolenników bez względu na porę roku i wiek. Zalety zdrowotne i korzyści są szerokie. – W czasie treningu pracuje 90% mięśni naszego ciała, spalamy ok. 450 kalorii na godzinę nie obciążając stawów – wymienia Figurska. – Nordic walking obniża także hormony stresu i wzmacnia system immunologiczny – dodaje. Integralną częścią każdego treningu jest rozgrzewka na początku, a także rozciąganie mięśni na zakończenie. – Bez stretchingu możemy mówić jedynie o nieprofesjonalnym, amatorskim chodzeniu z kijami, które może mieć niekorzystne konsekwencje dla naszego zdrowia. Nietrudno, bez przygotowania organizmu do wysiłku, o różne urazy i kontuzje – przestrzega Małgorzata. – Nordic walking jest zawsze marszem z kijami, jednak nie zawsze marsz z kijami to nordic walking, dlatego ważna jest technika. Bez prawidłowego używania kijów efektywność treningu zostaje zniwelowana do działania zwykłego marszu – dodaje. Dodatkową zaletą nordic walking jest także możliwość spotkania się z innymi i rozmowa na świeżym powietrzu podczas marszu, co nie zawsze jest możliwe w gwarnej siłowni.

Celuj do tłuszczu z właściwej broni

Sprzymierzeńcami w pozimowym spalaniu tłuszczyku są także różne zabiegi. Endermologia skupia się na likwidacji cellulitu oraz tkanki tłuszczowej. –Ten lipomasaż zalecamy szczególnie przed przyjściem lata, ciało będzie wyglądać młodziej i jędrniej – mówi Figurska. Innym przydatnym zabiegiem są fale radiowe. Są to bezbolesne zabiegi wykonywane na brzuchu, udach, pośladkach, ramionach i dłoniach. Poprzez ogrzewanie komórek tłuszczowych dochodzi do ich kurczenia się, a następnie wydzielenia (przez system trawienny i limfatyczny) płynnego tłuszczu w postaci kwasów tłuszczowych – Efekt ujędrnienia skóry widoczny jest już po pierwszym zabiegu – zapewnia Figurska.

Agnieszka Redlińska

Prestiż magazyn szczeciński
( 42)
luty'11