Utrzymać formę jesienią i zimą

Dobra kondycja to równowaga między ciałem a umysłem, dobra forma pozwala się zrelaksować i zachować dobre samopoczucie, ale także zdrowie.
 

Wrzesień był wyjątkowo łaskawy dla wielbicieli ruchu na świeżym powietrzu. Jednak nie można zatrzymać lata na dłużej – jesień, a za nią zima, zbliżają się nieubłaganie. Nie pozwólmy naszej kondycji zapaść w zimowy sen.

Każda forma aktywności fizycznej dobrze nam robi. Jednak im więcej dla siebie robimy, tym lepiej – dobra kondycja to równowaga między ciałem a umysłem, dobra forma pozwala się zrelaksować i zachować dobre samopoczucie, ale także zdrowie. Jesienią i zimą to podstawa, bo o przeziębienie i grypę nietrudno.

Sam na sam. Na sali

Trzeba silnej woli, by jesienią i zimą dbać o formę. Kiedy dni stają się coraz krótsze, pokusa, by zamiast spakować torbę i pójść na trening zostać w ciepłym domu, jest często silniejsza. Pomocą dla tych z nas, którzy mogą poszczycić się jedynie… „słabą silną wolą”, jest trening personalny. Oko w oko z trenerem nie tylko nie ukryjemy słabości, ale i osiągniemy założony cel.

— Trening personalny to propozycja dla każdego — przekonuje Małgorzata Figurska z Lady Fitness. — Na pewno doskonale się sprawdzi, szczególnie w przypadku osób z problemami zdrowotnymi, dla których indywidualnie dobrane ćwiczenia są podstawą — dodaje.

Osobisty trener to osoba, z którą powinniśmy być w 100 procentach szczerzy – powinien naprawdę wnikliwie poznać stan naszego zdrowia, by móc ułożyć plan ćwiczeń tak, abyśmy budowali formę i odzyskiwali dobre samopoczucie, nie szkodząc sobie.

Komu trening personalny przyniesie najlepsze efekty? Tym, którym potrzeba silnej motywacji, którzy z trudnością znajdują czas na ćwiczenia lub dopiero zaczynają. Także przyszłe lub świeżo upieczone mamy mogą czerpać korzyści z indywidualnego treningu.

Rozrywkowa Zumba

Zumba Fitness to połączenie klasycznych ćwiczeń fitness z elementami tańca. Latynoamerykańskie rytmy, dużo radości, wysiłek, ruch i zabawa – w tych paru słowach można streścić te oryginalne zajęcia, które robią furorę na całym świecie, teraz i w Polsce. To jednak za mało, by oddać czym tak naprawdę jest zumba…

— Ten trening to połączenie zabawy i wysiłku fizycznego — mówi trenerka zumby w Bene Sport, Ilona Janitz. — Uczestniczki zajęć bawią się tak dobrze, że czasem zapominają, że ćwiczą!

A mimo to osiągają świetne efekty – intensywne spalanie kalorii i tkanki tłuszczowej, lepsza koordynacja ruchowa, a co za tym idzie, większa pewność siebie… zumba to zajęcia fizyczno-terapeutyczne.

— Przychodząc na trening zumby wszystkie problemy zostawiamy za drzwiami, tu liczą się tylko ruch, zabawa i muzyka.

Na całym świecie zumba gromadzi coraz więcej fanów, stając się wręcz filozofią. Powstają specjalne kolekcje ubrań do ćwiczeń, koszulki, w których fani chodzą na co dzień szczycąc się swoją nową pasją. Takie zajęcia na pewno rozświetlą szaro-bure jesienne wieczory…

Dla zdrowia – biegi na świeżym powietrzu

Na przekór aurze nie warto porzucać ruchu na świeżym powietrzu – bieganie i nordic walking można uprawiać niezależnie od pogody… no, idealnie, gdyby nie padało.
Propozycję dla pań, które chcą zacząć przygodę z bieganiem, nauczyć się techniki lub nie lubią biegać same, przygotowało także Lady Fitness.

— Rozpoczynamy cykl zajęć Lady Running, który poprowadzą profesjonalni trenerzy lekkoatletyczni — mówi Małgorzata Figurska.

Pod okiem trenerów będzie można nauczyć się techniki, skorzystać z ich doświadczenia w doborze stroju i obuwia. A przy tym dobrze bawić się biegając w grupie. Jogging daje świetne efekty: pozwala intensywnie spalać tkankę tłuszczową, budować kondycję.

W przypadku wszystkich tych propozycji jest tylko jedno „ale” – ruch i aktywność są silnie uzależniające! To jednak w pełni usprawiedliwiony nałóg.

Prestiż magazyn szczeciński
10( 49)
Październik'11
gajda