Autor

Izabela Marecka

galeria

MR2 to bezkompromisowe dziecko Toyoty, znanej z produkcji pojazdów ekonomicznych i praktycznych. To jeden z najrzadziej spotykanych, ale jednocześnie najciekawszych kabrioletów dostępnych na rynku.

W tym numerze prezentujemy wyjątkowy egzemplarz, który jeździ po ulicach Szczecina. Dlaczego wyjątkowy? Bowiem moc jej silnika została „ podkręcona” ze 140 do 304 KM. W ten sposób auto ze sportowym zacięciem zamieniło się w super wyścigówkę, której osiągi nie odstają od wyników Porsche. Tak zmodyfikowany MR2 rozpędza się do setki w nieco ponad 4 sekundy!

– Na pewno nie jest to auto na zakupy czy do lasu – śmieje się jej właściciel Kacper Podkalicki. – By nim jeździć potrzeba umiejętności, pewnej ręki i nieco pokory. – Świetnie sprawdza się na trasie, więc chętnie jeżdżę nim latem nad morze. Często biorę także udział w wyścigach amatorskich.

By móc poszczycić się takimi osiągami Toyota przeszła duże zmiany. Sercem auta jest napędzający tylne koła, umieszczony centralnie 1,8 litrowy czterocylindrowy silnik wyposażony w kute tłoki i korbowody. Silnik został doposażony w turbinę z intercoolerem. W połączeniu z niską wagą auta (1270 kg) stanowi to mieszankę wybuchową. Auto zostało też wyposażone w  niżej zawieszone sportowe amortyzatory z twardymi sprężynami, założono także większe tarcze z zaciskami. Wydech został przerobiony od podstaw tak by auto zyskało lepsze parametry. Elektronika ograniczona została do minimum, producent wyposażył auto w ABS, ale już o systemie kontroli trakcji nie ma mowy. Wnętrze MR2 zachowuje sportowy i komfortowy styl. Dominują skórzane wykończenia trójramiennej kierownicy i kubełkowych foteli oraz dobrej jakości plastikowe wstawki imitujące aluminium. Wspomnieć również należy o bagażniku, a raczej jego braku. W MR2 występują schowki (za siedzeniami tylnymi) oraz wnęki (pod maską), ale o przewożeniu bagaży nie może być mowy. Zresztą nie po to samochód ten został stworzony. Podsumowując, szczecińskie MR2 to zgrabne, solidne i bardzo zadziorne auto. Na pewno nie zawiedzie nikogo, kto lubi ekstremalną jazdę.

Toyota MR2

Moc: 302 KM; Pojemność: 1.8 l; Masa: 1270 kg; 0-100:  4.5 s.; V Max: 240 km/h; Spalanie: 12-13 litrów /100 km; Rok produkcji:  2002

Prestiż magazyn szczeciński
2( 53)
luty'12