Panda na trudne czasy

Autor

Izabela Marecka

Fiat Panda to weteran polskich dróg. Właśnie wjeżdża na nie trzecia generacja tego modelu. Co nowego? Panda mocno się zaokrągliła i wyraźnie urosła. Długość wynosi 365 cm (o 12 więcej niż w poprzedniku), dzięki czemu ten mały samochód może pochwalić się niezłym bagażnikiem (225 l, a po położeniu tylnej kanapy aż 870 l.!). Do wyboru są trzy silniki, dziesięć kolorów i trzy kategorie wyposażenia. Wg zamierzeń producenta zdecydowanie miejska Panda – do tej pory – ma też sprawiać przyjemność w trasie, szczególnie dzięki benzynowej jednostce 0,9 l multiair. Ten silnik o mocy 85 KM zapewnia przyśpieszenie do 100 km/h w czasie 11,2 s. i prędkość maksymalną 177 km/h. Czyli całkiem nieźle, zważywszy, że spalanie ma wynieść 5 l/100 km. Co więcej silnik wysokoprężny 1,3 l multijet ma zużywać poniżej 4 l/100 km. Szczeciński dealer – Polmozbyt oferuje jeszcze Pandę z benzynowym silnikiem 1,2 l o mocy 69 KM.

Prestiż  
Kwiecień 2012