Sportowa hybryda

Jest ekologiczny, ekonomiczny i ma sportowy pazur. Po raz kolejny Lexus udowodnił, że takie połączenie jest możliwe. W Prestiżu najnowsze dziecko Lexusa-GS F w wersji sport. 

Autor

Izabela Marecka

Komfortowy, luksusowy i dynamiczny – te cechy od lat wpisują się w wizerunek GS-a. A sport? Raczej nie, zwłaszcza, że mamy do czynienia z hybrydą! Lexus postanowił przełamać ten stereotyp, dodał swojej limuzynie dynamiki i wprowadził do oferty pakiet F Sport. Pod maską Lexusa znajduje się taki sam jak w zwykłej odmianie hybrydowy napęd. Gdzie jest zatem sport? Rzut oka na dane techniczne daje nam odpowiedź. Benzynową „V6-kę” dysponującą mocą 290 KM wspomaga 147-kilowatowy (220 KM) silnik elektryczny. Całkowita moc systemu wynosi 345 KM, dzięki czemu prawie 2-tonowy pojazd rozpędza się od startu do „setki” w 5.9 s. Dokonuje tego nie tylko szybko i delikatnie dzięki układowi Drive Mode Select z pięcioma trybami jazdy, ale i ekonomicznie. Spalanie w cyklu miejskim wynosi około 6 l.

Lexus bardzo dużą uwagę przywiązuje do charakterystycznych elementów swoich aut, zaś w wyglądzie ostatnich modeli tej marki najbardziej rozpoznawalny jest przód samochodu. Naszym oczom ukazuje się duży grill rozciągający się aż do zderzaka. Zderzak ma wielkie „chrapy” po bokach z idealnieawkomponowanymi światłami do jazdy dziennej, drapieżnie zaprojektowane reflektory o intrygująco poszarpanych krawędziach. Trzeba przyznać, że wyróżnia się z tłumu. W opcji F Sport znajdziemy także liczne dodatki aerodynamiczne, takie jak nakładka na tylny zderzak i delikatny spojler na klapie. Nie są to elementy, które burzą elegancką linię auta – wszystko jest stonowane, choć dzięki takim dodatkom wyraźnie czuć sportowego ducha Lexusa. GS stojący na parkingu pośród innych aut wygląda jak atleta -wyróżnia się i budzi respekt. Nowością są na pewno przednie fotele, które mają obniżone siedziska, co sprawia, że biodra kierowcy znajdują się bliżej środka ciężkości samochodu. Zwiększona możliwość regulacji pionowej pozwoliła uzyskać więcej miejsca na nogi i nieco więcej przestrzeni nad głowami. Fotele zapewniają aż 18 różnych możliwości regulacyjnych. Obejmują one między innymi anatomiczne zagłówki, trzymanie barkowe, trzymanie boczne, regulację podparcia lędźwiowego oraz możliwość zmiany długości siedziska. Podsumowując, Lexus po raz kolejny udowodnił, że można stworzyć auto bliskie ideału: dynamiczne, komfortowe i ekologiczne. Przyjemnej jazdy!

Lexus GS 450h

Rok:2013 Moc: 345 KM Pojemność: 3456 cm3 0-100: 5.9 s. V max: 250 km/h Masa: 1910 kg

Prestiż magazyn szczeciński
4( 62)
Lipiec'13
gajda