Jak wyjść z lasu i zacząć efektywnie sprzedawać jagody w Google

Oferujesz najlepsze jagody  na rynku, ale masz wrażenie, że twój biznes stoi w lesie? Milczą telefony, nie ma zapytań  ze strony WWW, a powiedzenie „klienci walą do nas drzwiami i oknami” nie dotyczy Twojej firmy. Co możesz zrobić?

Autor

Prestiż

Wyjdź z lasu i zaprezentuj swoje jagody jak największej grupie potencjalnych klientów. Oczywiście samo stanie przy drodze, tak jak to robią sezonowi sprzedawcy jagód nie wystarczy. Czy zwróciłeś uwagę, wracając z nad morza do Szczecina, że każdy sprzedawca jagód wygląda tak samo: leżaczek, parasolka oraz koszyczki z jagodami. Chcąc sprzedać więcej? Zapomnij o leżaczku, zacznij działać!

Jak dotrzeć do klientów zainteresowanych najlepszymi jagodami ? To proste – zareklamuj się tam gdzie smakosze jagód szukają swojego przysmaku, czyli w wyszukiwarkach. Największe pole do popisu da Ci skuteczna i szybka forma reklamy jaką są linki sponsorowane AdWords w wyszukiwarce Google, z której w Polsce korzysta ponad 95 % internautów. Czy wiesz, że już w 15 minut możesz sprzedawać swoje jagody nie tylko w lesie przy drodze, nie tylko w Szczecinie, nie tylko w całej Polsce, ale na wszystkich kontynentach. Reklama AdWords pozwoli dotrzeć do niemal każdego smakosza jagód na świecie.

Na pewno sam nie raz szukałeś usług czy produktów w wyszukiwarce Google i możliwe, że skorzystałeś z linków sponsorowanych, które w ciągu ostatnich kilku lat odnotowały wzrost zaufania z 6 % do nawet 40 % – zależnie od kategorii.  Wzrost zaufania to efekt poprawy jakości samych reklam, które są realizowane przez specjalistyczne agencje SEM. Jest ich wiele na rynku,  ale warto zaufać tym, którym firma Google przyznaje status „Google Partner”. Status ten otrzymują firmy, które potrafią najefektywniej wykorzystać narzędzia ofertowane przez Google, a efektem ich działań jest zadowolony klient, który znalazł najlepsze na rynku  jagody, dokładnie takie, jakich szukał.

Możesz spotkać się z opinią, że linki sponsorowane nie działają, lub reklama jest deprecjonowana przez konkurencję. Niestety ten pogląd utrwala się, gdyż wiele kampanii zarządzanych jest przez osoby nie związane zawodowo z e-marketingiem. W takim przypadku budżet kampanii szybko znika, a efektów nie widać. Pamiętasz naszych sprzedawców przy drodze. Powiedzmy, że każdy przejeżdżający samochód, to kliknięcie w link sponsorowany, a ty płacisz za każdy samochód, nawet jeśli osoby jadące tym samochodem nie były zainteresowane twoimi jagodami. Oczywiście specjalista powie „wykluczmy te nieefektywne samochody”  i płaćmy tylko za te, które staną przy naszym leżaczku. Super, dokonaliśmy pierwszej optymalizacji naszej kampanii, ale dalej coś nie tak, bo tylko 1 % zatrzymujących się kierowców dokonuje zakupu. Co wtedy  robi doświadczony analityk? Tworzy profil klienta: ile ma lat, jakiej jest płci, czy jest Polakiem czy obcokrajowcem i do niego dostosowuje reklamę. Dobry specjalista potrafi przygotować reklamę, która trafi w gusta każdego miłośnika „jagód”. Hurra, nasza sprzedaż rośnie przy zmniejszeniu kosztów, ale czy możemy zrobić więcej? Oczywiście, ale na dalszych etapach współpracy.

Pamiętaj jednak, że po pozyskaniu klientów z kampanii Adwords  musisz nadal ofertować najlepsze jagody na rynku. Twój leżaczek, o którym miałeś zapomnieć, a który i tak wziąłeś, musi być zawsze czysty, koszyczek  najpiękniejszy, a klient musi czuć, że sprzedaż jagód to Twoja największa pasja. Najgorsze co możesz zrobić, to spocząć na laurach i świętować sukces popijając szampana… z jagodami.

www.google-partner.pl

Wild Moose S.C.
tel. 500 405 405
adwords@wildmoose.pl
www.wildmoose.pl
Szczecin, ul. Herbowa 11

Prestiż  
Styczeń 2014