Rewolucja zaczęła się w Szczecinie!

Pierwsze w Polsce i pierwsze w Szczecinie. Wyznacza nowe ścieżki w motoryzacji i choć zasilane jest tylko prądem przyspiesza do „setki” w nieco ponad 4 sekundy! Bez problemów osiąga prędkość 200 km/h, a na jednym ładowaniu pokona drogę ze Szczecina do Poznania. Oto Tesla S.

Autor

Izabela Marecka

Tesla Model S to pierwszy masowo produkowany pojazd elektryczny na świecie. Jego prototyp pokazano w 2009 r., a na rynek trafił po targach Genewa Motor Show 2012. Jest to też ogromy hit sprzedażowy Tesli, dzięki któremu firma święci triumfy na giełdzie. 

Rewolucja zaczyna się, gdy wsiądziemy za kierownicę – duży podwójny ekran pozwoli nam nie tylko przeglądać Internet, który mamy zapewniony na pierwszy rok gratis, ale także otworzyć szyberdach, sprawdzić wydajność elektrycznego silnika i ekonomiczność jazdy oraz wiele innych funkcji. Co ciekawe, firma nie ma salonów i serwisów, a usterki diagnozowane są online przez... centralę firmy. 

To auto wyjątkowe w każdym calu. Intryguje już od pierwszego kontaktu, gdy cichutko podjeżdża na parking nie wydając z siebie żadnego głosu. Bezszelestnie. Przyśpieszenie… wgniata w fotel, już wiadomo dlaczego Tesla nazywana jest elektryczną rakietą. Oczywiście, sceptycy znajdą zaraz całą listę rzeczy, która może im przeszkadzać, ale nikt przecież nie ukrywa, że w dzisiejszych czasach zakup takiego samochodu to fantazja z jednej strony, a z drugiej, identyfikacja z pewną filozofią, bądź też z profilem działalności firmy, jak choćby w przypadku firmy, która jest właścicielem prezentowanej Tesli. Koncern specjalizuje się we wdrażaniu ekologicznych technologii, nowoczesnych rozwiązań opartych na energii odnawialnej, nic zatem dziwnego, że jest dla firmy znakomitym narzędziem marketingowym. Moc 416 KM pozwala rozpędzić Teslę do „setki” w 4,6 sekundy i pędzić z maksymalną prędkością bliską 200 km/h, a to wszystko bez zużycia ani kropli benzyny! Na jednym ładowaniu może przejechać nawet 430 km, a baterię podpinamy do zwykłego domowego gniazdka                                                                                                                                   

Tesla, chociaż szczecińska, została zarejestrowana w… Gdyni. Niestety. Zdobycie numerów rejestracyjnych w naszym mieście okazało się ponad siły właściciela. Urzędnicy bezradnie rozkładali ręce, mówiąc, że nie mogą zarejestrować auta, którego silnik… nie ma pojemności. In plus można policzyć jednak fakt, że zdobycie darmowego abonamentu na parkowanie w Szczecinie okazało się wykonalne.

Problemów z rejestracją na pewno nie mają kraje Beneluksu czy Norwegia. To właśnie tam auto cieszy się największym zainteresowaniem. Sporo zamówień spłynęło również ze Szwajcarii. Najważniejsze jednak jest to, że pierwsza Tesla sprowadzona do Polski jeździ po… Szczecinie. Czapki z głów!

Marka: Tesla S

Rok produkcji: 2013 0-100: 4.6 s. Moc: 362 KM  Cena: 90.000 USD 

Prestiż  
Styczeń 2014