Metoda na ciało

Mocny kręgosłup, smukła sylwetka i płaski brzuch. Do tego wzmocnione mięśnie, spokojny oddech i dobre samopoczucie. Twórca pilatesu Joseph Pilates doskonale wiedział co robi, kiedy wymyślał ten zestaw ćwiczeń. Jego metoda zawojowała cały świat.

Autor

prestiz

galeria

Joseph Pilates był bardzo chorowitym dzieckiem. Ograniczenia fizyczne zmotywowały go do ciężkiej pracy, a sport stał się jego pasją – trenował gimnastykę i kulturystykę. Z czasem zaczął szukać własnej metody na wzmocnienie ciała – opowiada Małgorzata Wojtaszczyk, instruktorka fitness ze szczecińskiego Studia Shine Pilates & Fitness. – Kiedy epidemia grypy w 1918 roku zabiła wiele osób w Anglii, przeżyli ci którzy ćwiczyli z Pilatesem. Autor metody, którą stosował początkowo jako element rehabilitacji chorych, wkrótce wprowadził ją na salony.

Pilates to spokojna gimnastyka, która stawia na powolne i precyzyjne ćwiczenia. Wzmacnia mięśnie, również od środka, wysmukla je i rozciąga. Jest świetnym uzupełnieniem jogi i dobrą terapią na chory kręgosłup. Przy okazji sprawia, że nasze ciało wygląda doskonale.

– Ćwiczyć można na macie, ale także przy pomocy specjalnych maszyn, co w Polsce jest rzadkością – wyjaśnia instruktorka. – Mamy na stanie aktualnie spine corrector do rozciągania ramion i kręgosłupa, a wkrótce dojdzie reszta, m.in. cadillac wzmacniający mięśnie i reformer, który podnosi siłę mięśni i równowagę.

Maszyny do pilatesu wyglądają dość specyficznie, np. spine corrector ma kształt gwizdka, a cadillac przypomina narzędzie tortur.

– Są bardzo dobre w indywidualnych treningach. Są sprawdzone, gdyż pierwsze maszyny wymyślił sam Joseph Pilates i sprawdził je również na sobie – dodaje z uśmiechem Małgorzata Wojtaszczyk.

Prestiż magazyn szczeciński
2( 68)
luty'14
gajda