Wiele twarzy Starki

Tak mogłaby wyglądać legendarna Starka, której tradycja sięga dawnych, słowiańskich czasów. Warszawscy projektanci stworzyli zupełnie nowe butelki dla tego wyjątkowego, szczecińskiego alkoholu.

Autor

Karina Tessar

Bardzo nowoczesny projekt wykonała warszawska firma Foxtrot Design Studio. Co ważne – ta propozycja nie jest związana z oficjalnym działaniem właściciela marki, miała tylko na celu pokazać, jak mogłaby wyglądać Starka w niedalekiej przyszłości. Główną motywacją do jej stworzenia była chęć ujrzenia Starki pod postacią, na jaką zasługuje tak legendarny trunek i próba ocalenia jej od zapomnienia. Projektanci zaproponowali wyjątkowy wizerunek, odbiegający od wszystkiego, co charakteryzuje sektor alkoholi premium. Starając się wpasować Starkę w nowoczesne przestrzenie barów, restauracji i apartamentów, nie zapomniano o wiekowym rodowodzie trunku. Z inspiracji głagolicą, najstarszym pismem słowiańskim, powstał uproszczony monogram stanowiący logo, którego charakter współgra z minimalistycznym wizerunkiem marki. Efektem jest butelka w trzech wersjach, obrazujących proces starzenia się Starki – od czystego szkła dla 5-letniej, piaskowanego szkła dla 30-letniej oraz białej ceramiki dla 50-letniej. Dopełnieniem projektu jest specjalny kieliszek nazywany kulawką. Nawiązuje on do zapomnianej już słowiańskiej tradycji spożywania alkoholu w kieliszkach bez nóżki, których nie da się odstawić na stół bez uprzedniego ich opróżnienia, co dodatkowo sprzyja ogrzaniu się trunku i wydobyciu z niego pełnego bukietu smaku.

Prestiż  
Wrzesień 2014