Niemiecki bestseller

Nowy Volkswagen zachwyca swoją sylwetką, wyposażeniem oraz osiągami. Wyposażony w silnik 2.0 TDI o mocy 150 koni mechanicznych sprzężony z 6-stopniową skrzynią biegów rozpędza się do setki w niecałe 9 sekund. Imponuje także zużyciem paliwa. W cyklu miejskim „bierze” około 5,3 litra, poza miastem około 4 litry! 

Autor

Andrzej Kus

Bajeczny z zewnątrz

W dobie świateł LED nie zabrakło ich również w nowym Passacie. W obudowach bocznych lusterek zintegrowane zostały LED-owe kierunkowskazy. Podobną technologię zastosowano w tylnych przyciemnianych światłach. Samochód „posadzony” został na 17-calowych felgach, na których znalazły się samouszczelniające się opony. Uroku dodają także chromowane elementy, m.in. listwy na osłonie wlotu powietrza do chłodnicy, listy dookoła szyb bocznych, listwy w dolnej części drzwi oraz zderzaka przedniego, a także obramowania wokół reflektorów przeciwmgielnych posiadających funkcję statycznego doświetlania zakrętów. 

Kosmiczny wewnątrz 

Wnętrze nowego Passata oferuje mnóstwo schowków: w regulowanym podłokietniku, w desce rozdzielczej – chłodzony i podświetlany czy schowek w konsoli środkowej z przodu zamykany żaluzją – z dwoma miejscami na napoje. Samochód wyposażony jest w system "Keyless Go", czyli bezkluczykowe uruchamianie. Wygodne przednie, podgrzewane fotele pozwalają regulować wysokość, a siedzenie kierowcy elektrycznie ustawiać odcinek lędźwiowy. Podróż umila system radiowy "Composition Colour" z 5 calowym, kolorowym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym, 8 głośnikami, odtwarzaczem płyt CD, czytnikiem kart SD, AUX-IN oraz funkcją odtwarzania muzyki w formacie MP3. Nowy Passat pozwala zapomnieć zimą o zamarzniętych spryskiwaczach. Zamontowany został system ogrzewania dysz. Latem natomiast podróż umila regulowana, automatyczna 3 strefowa klimatyzacja „Climatronic”. W samochodzie zamontowano także wiele czujników: po stronie kierowcy lusterko boczne jest automatycznie przyciemniane, podobnie jak lusterko wsteczne. Znalazły się także czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją na ekranie radia. Jest również czujnik zmierzchu i czujnik deszczu. 

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Podstawowa wersja naszpikowana jest mnóstwem przydatnych rozwiązań wpływających na bezpieczeństwo jazdy. Podróż kontroluje inteligentny system wykrywający zmęczenie kierowcy. Analizuje on nasz sposób poruszania się i w przypadku niepokojących objawów, takich jak np. gwałtownych ruchów kierownicą – alarmuje o możliwym zagrożeniu proponując przerwę. Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest system automatycznego hamowania po kolizji. W razie zderzenia na drodze system automatycznie zwalnia samochód, aby zmniejszyć skutki kolejnego uderzenia w pozostałe elementy. Nad naszym bezpieczeństwem jednocześnie czuwają przednie poduszki powietrzne czołowe oraz boczne dla kierowcy i pasażera. Dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie zamontowane zostały poduszki kurtynowe. To tylko kilka z wielu przydatnych rozwiązań. Są także m.in. immoblizer, ESP – system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, MSR, asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy przyczepy. Bezpieczeństwo można więc ocenić celująco. 

 

Volkswagen Passat Limousine, Highline Pojemność 1968 TDI Moc 150 KM Skrzynia biegów sześciostopniowa

Masa własna pojazdu 1501 kg
Przyspieszenie 0-100 – 8, 7 sekundy
Zużycie paliwa w cyklu miejskim 5, 3l
Zużycie paliwa poza miastem 4, 1l
Średnie zużycie paliwa 4, 5l
Prędkość maksymalna 218 km/h
Cena katalogowa 165 940, 00 zł

 

Prestiż magazyn szczeciński
1( 78)
Styczeń'15