Władca mocy

Sportowa długa maska, a pod nią potężny silnik V8, ceramiczny układ hamulcowy, specjalne zawieszenie oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa - taki jest Mercedes AMG GT, którego firma Mercedes Mojsiuk premierowo zaprezentowała w Szczecinie.

Autor

Izabela Marecka

Mercedes GT to drugi po SLS AMG model opracowany od początku do końca przez inżynierów AMG i w założeniu ma stanowić bezpośrednią konkurencję dla Porsche 911. Samochód ten wyróżnia się zupełnie nowym, podwójnie doładowanym silnikiem V8 o pojemności 4,0 litrów. Dla uzyskania lepszych osiągów, w nowym silniku V8 obie turbosprzężarki znajdują się między rzędami cylindrów. Dzięki temu uzyskano sprawniejszy przepływ powietrza oraz doskonałe warunki napływu na turbosprężarki. Dzięki temu „setkę” osiąga niewiarygodnie szybko, zajmuje mu to tylko 3.8 sekundy! W zależności od wersji ma moc 462 KM lub 510 KM (600 lub 650 Nm). Świetny rozkład mas (47:53) pomiędzy obiema osiami świadczy o tym, że mamy do czynienia z rasowym sportowcem, samochodem wyczynowym z prawdziwego zdarzenia. 

Doskonałe wyważenie, bardzo szeroki rozstaw osi, niski środek ciężkości i napęd na tył - eksperci przekonują, że wszystko to sprawia, iż samochód jeździ jak przyklejony do drogi i brzmi jak milion dolarów. Do jego prowadzenia, szczególnie po wyłączeniu ESP i ustawieniu trybu Race, trzeba wykazywać jednak ponadprzeciętne umiejętności.

Zwykła wersja GT z silnikiem o mocy 462 KM kosztuje 552 500 złotych, natomiast wzmocniona do 510 KM wersja GT S, z kilkoma zmianami w układzie hamulcowym i zawieszeniu, to koszt 642 500 złotych. Można zakochać się od pierwszego wejrzenia w dźwięku silnika, który umieszczony centralnie za przednią osią, łączy się z dwusprzęgłową skrzynią biegów na tylnej osi poprzez niezwykle lekki i wytrzymały na skręcanie wał napędowy wykonany z włókna węglowego. 

 

Mercedes GT

- masa gotowego do jazdy GT wynosi od 1540 kg
- aktywny tylny spojler wysuwa się zależnie od prędkości   i trybu jazdy
- zautomatyzowana przekładnia dwusprzęgłowa   o 7 przełożeniach
- przyspieszenie do 100 km/h od 3,8 s,
- prędkość max do 310 km/h
- średnie zużycie paliwa – 9,3 l/100 km

Prestiż magazyn szczeciński
2( 79)
luty'15
gajda