Pół wieku VW Transportera

VW Transporter jest z nami od ponad pięćdziesięciu lat. Na rynek wkroczyła szósta generacja najpopularniejszego vana na świecie. Volkswagen kolejny raz spełnia oczekiwania i prezentuje Transportera T6. 

Autor

Andrzej Kus

Przyjrzeliśmy się modelowi Caravelle wyposażonemu w dwulitrowy silnik TDI o mocy 150 KM z sześciostopniową skrzynią biegów. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 6,1 litra. Wygląd nawiązuje oczywiście do poprzedniej generacji, jednak można w nim znaleźć znaczące różnice. Nowy przód lśni chromowanymi paskami na osłonie chłodnicy oraz wyjątkowo imponującymi reflektorami. Zmieniona została klapa bagażnika, a T6 postawiono na zupełnie nowych felgach aluminiowych. Dzięki temu już na pierwszy rzut oka mamy pewność, że mamy do czynienia z czymś bardziej nowoczesnym, a konstruktorzy zrobili wszystko, by każdy użytkownik samochodu był zadowolony z wyboru.

Ogromna ilość miejsca

Zaglądamy do środka. Duże, przesuwne drzwi umożliwiają łagodne wsiadanie i wysiadanie. Jest także opcja drzwi z drugiej strony pojazdu. Dla wszystkich ośmiu pasażerów przygotowano mnóstwo użytecznych rozwiązań. Ważne jest to, że nie stało się tak kosztem komfortu. Miejsca zarówno na nogi, jak i w przestrzeni bagażowej jest pod dostatkiem. Z łatwością można więc przewieźć mniejsze i większe bagaże. 

Powodów do narzekań nie ma także kierowca. Przemyślany system schowków, półek i kieszeni umożliwia utrzymanie porządku. Znajdzie się tutaj miejsce na dokumenty, tablet, smartfon i wiele innych ważnych przedmiotów potrzebnych podczas długiego dnia pracy. Fotel kierowcy jest podgrzewany i posiada elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa, pochylenie oparcia, wysokości siedzenia, kąta pochylenia siedziska oraz długości siedziska, pozwalającą na dopasowanie do indywidualnych potrzeb. Funkcja pamięci umożliwia zapisanie trzech różnych ustawień. Elektryczna, 12-kierunkowa regulacja siedzeń obejmuje ogrzewanie fotela kierowcy i prawego przedniego fotela.

Funkcja Easy Entry skrajnego siedzenia w drugim rzędzie umożliwia wygodny dostęp do trzeciego rzędu siedzeń. Siedzenia Easy Entry można złożyć jednym ruchem ręki, a w samochodach z dwojgiem drzwi przesuwnych montowane są po obu stronach. Dzięki przesuwnym oknom w kabinie pasażerskiej po lewej i prawej stronie wystarczy jeden ruch ręki, by wpuścić do wnętrza świeże powietrze.

W Nowym Caravelle znajdziemy 3-strefową klimatyzację. Można ustawić osobno temperaturę dla kierowcy, pasażera siedzącego obok oraz tych, którzy przebywają w kabinie pasażerskiej. System rozpoznaje intensywność nasłonecznienie, temperaturę zewnętrzną i odpowiednio doprowadza większą lub mniejszą ilość schłodzonego powietrza. Opcjonalnie dostępne jest również ogrzewanie postojowe, które pracuje niezależnie od układu ogrzewania i wentylacji i można nim sterować zarówno z centralnego panelu obsługowego, jak i pilotem. 

Bezpieczeństwo gwarantowane

Przy przewożeniu osób ważne jest przede wszystkim bezpieczeństwo. I tutaj nie mamy się czego obawiać. Poduszki powietrzne, asystent hamowanie, systemy stabilizacji toru jazdy, zapobiegający poślizgowi kół napędzanych, wykrywający zmęczenie kierowcy, informujący o niskim ciśnieniu w oponach czy automatycznego hamowania kolizji sprawiają, że bezpiecznie dotrzemy do celu. 

Niezwykle pomocnym elementem wyposażenia jest także kamera „Rear View”, która ułatwia parkowanie na ekranie systemu radiowego czy nawigacyjnego. W wykonywaniu manewrów pomagają dodatkowe linie pomocnicze. Park Pilot podczas parkowania ostrzega natomiast akustycznie przed rozpoznanymi przeszkodami za samochodem i pokazuje na wyświetlaczu odległość od przeszkody.

Prestiż  
Październik 2015