Pick-up w wersji de lux

Po serii elektryzujących zapowiedzi, Nissan zaprezentował nową Navarę NP300. Ten najpopularniejszy w Polsce pick-up wygląda teraz dużo nowocześniej i zdecydowanie bardziej elegancko.
 

Autor

Andrzej Kus
W najnowszym dziele japońskich konstruktorów widać spore zmiany. Z przodu auta na pierwszy plan wysuwają się potężny chromowany grill i wielkie reflektory z intrygująco ukształtowanymi ledowymi światłami. Wzrok przykuwają eleganckie boczne lusterka z chromowanymi obudowami, w których pojawiły się również kierunkowskazy.
 
Bezpiecznie i wygodnie
 
W samochodzie zastosowano wiele udogodnień. Konstruktorzy pomyśleli nie tylko o bezpieczeństwie podróżujących, ale również o ich komforcie. Auto wyposażone jest w siedem poduszek powietrznych. Nad bezpieczeństwem czuwają systemy ABS, VDC (kontrola dynamiki pojazdu) czy EBD, układ wspomagający hamowanie podczas gwałtownych manewrów. Jest także system pomiaru ciśnienia w oponach czy asystent zjazdu ze wzniesienia. Niezwykle przydatną funkcją, której nie można pominąć, jest system kamer 360 stopni.
 
– Elementem mającym duży wpływ na komfort jazdy (porównywalny z samochodami klasy SUV czy Crossover) jest tylne zawieszenie wielowahaczowe, sprężynowe z 5 drążkami – dodaje Konrad Kijak, dyrektor z grupy Polmotor.
 
7-calowy monitor jest małym centrum multimedialnym. Dotykowy z bluetoothem, kompatybilny z naszym smartfonem oferuje mnóstwo doskonałych rozwiązań, na czele z obsługą systemu Nissan Connect. Jest to ultranowoczesny, zintegrowany system audio, nawigacji i komunikacji, który łączy się ze smartfonem, aby uprzyjemniać jazdę i ograniczać liczbę czynników rozpraszających uwagę kierowcy. Odznacza się pełną integracją ze smartfonem i zapewnia dostęp do różnych transmisji muzycznych, portali społecznościowych oraz aplikacji rozrywkowych i podróżnych. System NissanConnect obsługuje także usługi Google i funkcję Send To Car (np. można trasę wyznaczoną na telefonie wysłać do samochodu) oraz pozwala wyświetlać aktualne informacje na temat cen paliwa, pokojów hotelowych, restauracji oraz innych punktów użyteczności publicznej.
 
Komfort jazdy zwiększają podgrzewane skórzane siedzenia, które idealnie współgrają ze skórzaną kierownicą i dźwignią zmiany biegów. Ozdobą jest także szyberdach. W wyposażeniu znajdziemy dwustrefową automatyczną klimatyzację.
 
A co pod maską? Nowy Nissan Navara dysponuje silnikiem 2.3 dci w dwóch opcjach: 160 KM i 190 KM. Także skrzynia biegów ma dwa warianty: można zamówić 6-biegową manulaną lub 7-stopniową automatyczną. Navara, jak na swoje gabaryty, jest bardzo oszczędnym autem. Poza miastem zużywa zaledwie 6 litrów oleju napędowego. Gdy jeździmy w cyklu miejskim, musimy się liczyć ze zużyciem 2,5 litra oleju więcej.
 
Na każde warunki
 
Navara „posadzona” jest na 18-calowych aluminiowych felgach. Z uwagi na specyficzny charakter samochodów typu pick-up, przy konstruowaniu nowego modelu dużo uwagi poświęcono parametrom ładowności i uciągu. Dzięki ładowności wynoszącej powyżej 1 tony niezależnie od wersji oraz imponującej maksymalnej masie przyczepy (3500 kg) Navara sprosta najtrudniejszym zadaniom i bardzo intensywnej eksploatacji.
 
– Warto dodać, że samochód posiada gwarancję producenta: 5 lat lub 160 tys km – mówi Konrad Kijak. – Wszystkich miłośników Navary zapraszamy na jazdę próbną do salonów grupy Polmotor.
 
Nissan Navara NP300
Skrzynia biegów automatyczna
Pojemność 2298 ccm
Moc 190 KM
Długość całkowita 5 300 mm
Szerokość 1850 mm bez lusterek
Wysokość 1840 mm
Rozstaw osi 3150 mm
Pojemność zbiornika paliwa 80 l
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym 7.0 l/ 100 km
Prędkość maksymalna 180 km/h
Przyśpieszenie od 0-100 km/h 10.8 s
Prestiż magazyn szczeciński
1( 89)
Styczeń'16