Mission Impossible w Szczecinie

Gdy wyjeżdżamy tym autem na ulice – nie ma osoby, która się nie obejrzy. Trudno powiedzieć, czy powodem zainteresowania jest nieprawdopodobnie piękny oraz nowoczesny wygląd nawiązujący do XXI wieku a nawet dalszej epoki, czy skojarzenia z czwartą serią filmu Mission Impossible, w której po raz pierwszy w pełnej okazałości zobaczyliśmy prototypowe BMW i8. Jedno jest pewne – ten samochód już teraz możemy podziwiać na ulicach Szczecina!

Autor

Andrzej Kus

Sportowy, pełen szyku, elegancji oraz finezyjnych kształtów, naszpikowany technologią na miarę XXI wieku. Mowa oczywiście o BMW i8. Na rynku pojawił się w 2014 roku. Jest pierwszym hybrydowym samochodem typu plug-in BMW Group. Trzeba przyznać – ten sportowy samochód o niezwykle ekologicznej charakterystyce przyciąga wzrok zarówno miłośników motoryzacji, jak i tych, na których auta większego wrażenia nie robią. W tym przypadku – zainteresuje jednak każdego. 

Imponujące osiągi i niskie spalanie

BMW i8 to połączenie trzycylindrowego silnika spalinowego z technologią BMW Twin Power Turbo oraz technologią BMW eDrive w postaci silnika elektrycznego. Silnik benzynowy ma pojemność skokową 1,5 l i rozwija moc 231 KM oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Przeniesienie napędu odbywa się za pośrednictwem 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów na koła tylne. Silnik elektryczny rozwija moc 131 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm, a jego siła przenoszona jest na koła przednie za pośrednictwem dwubiegowego automatu. Gromadzeniem energii i zasilaniem silnika elektrycznego zajmują się wysokonapięciowe akumulatory litowo-jonowe z bezpośrednim chłodzeniem cieczą, o pojemności brutto 7,1 kWh.

Łatwo obliczyć – technologie pozwoliły wyzwolić w BMW i8 moc na poziomie 362KM i osiągi rasowego samochodu wyczynowego. Przyspiesza od 0 do 100km/h w 4,4s. Spalanie porównywalne jest do spalania najoszczędniejszych samochodów klasy miejskiej mini. Średnie to 2,1/100km. Ma na to oczywiście wpływ inteligentne zarządzanie kumulowaną energią. 

Kosmiczne wnętrze

Wyposażenie seryjne jest bardzo obfite. Obejmuje m.in. system nawigacji Professional z trybem zarządzania napędem przewidującym sytuację dla trybu elektrycznego, w pełni cyfrowy system wyświetlania danych o treści powiązanej z obranym trybem pracy i wyświetlaczem 3D, dwustrefową automatyczną klimatyzację, BMW iDrive z wolnostojącym, 8,8-calowym wyświetlaczem i Touch Controllerem. Do naszej dyspozycji producenci oddają również deskę rozdzielczą obitą wysokiej jakości skórą. Do wyboru mamy cztery warianty lakierowania karoserii i cztery warianty specyfikacyjne kabiny.

- Jednak to jeszcze nie wszystko. Udogodnień jest naprawdę mnóstwo, wymieniać można naprawdę godzinami. Dotyczy to zarówno wyglądu zewnętrznego, jak np. rozmiar felg czy oświetlenie, jak i wnętrza – zapewnia Agnieszka Klimczak z salonu Dealer BMW Bońkowscy ze Szczecina. – Opcjonalnie możemy zażyczyć sobie wyświetlacz przezierny Head-Up Display, pakiet wsparcia kierowcy Driving Assistant z asystentem świateł drogowych, kamerą cofania, kamerami SurroundView, informacją o ograniczeniach prędkości i zakazie wyprzedzania, a także ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający samochód i pieszego, który wtargnął na jezdnię. Obejmuje również funkcję autonomicznego hamowania w mieście. 

Szybkie auta powinno być samochodami bezpiecznymi. Tutaj również niczego nie można zarzucić. BMW i8 naszpikowane jest mnóstwem czujników i poduszek powietrznych. Wykonane zostało w inteligentnej technologii lekkiej konstrukcji. Klatka bezpieczeństwa dla pasażerów zrobiona jest przy pomocy kompozytów zbrojonych włóknem węglowym. Również drzwi zostały przygotowane poprzez połączenie tego samego kompozytu z aluminium. Deska rozdzielcza wykonana jest na szkielecie z magnezu, a szyba oddzielająca kabinę od bagażnika z hartowanego, pocienianego szkła. Seryjnie w BMW i8 znajdziemy czujniki ciśnienia w oponach. 

Jak go naładować? Bardzo prosto!

Baterie BMW i8 można doładować korzystając ze standardowego gniazdka elektrycznego. Za napęd kół przednich odpowiada właśnie silnik elektryczny, za koła tylnie – silnik benzynowy. Przełącznik trybu jazdy i aktywacja eDrive pozwalają na wybór spośród 5 sposobów jazdy i prowadzenia auta. Czysto elektryczny tryb pozwala na pokonanie maksymalnie 37 km w cyklu testowym EU i przy prędkości maksymalnej do 120 km/h. Tryb COMFORT pracuje w oparciu o optymalną równowagę między dynamiką i wydajnością, dając maksymalny zasięg łączny w cyklu testowym EU 600 km. Tryb SPORT charakteryzuje się szczególnie intensywną funkcją boost realizowaną przez silnik elektryczny, zaś tryb ECO PRO jest możliwy zarówno w jeździe czysto elektrycznej, jak i hybrydowej.

 

BMW i8

Pojemność silnika benzynowego 1,5l

Moc silnika benzynowego 231 KM

Moc silnika elektrycznego 131 KM

Przyspieszenie 0-100km 4,4s

Zasięg pojazdu - 600km

Średnie zużycie paliwa – 2,1l/100km

Zużycie energii 11,9 kWh na 100km

Cena od 597 tysięcy złotych

Dostępność w regionie: Dealer BMW Bońkowscy w Szczecinie

Prestiż magazyn szczeciński
7( 95)
Lipiec'16
gajda