Trenuj świadomie

Czym jest świadomy trening? O co powinniśmy zadbać, aby nasza aktywność fizyczna zaczęła przynosić nam korzyści i stała się integralną częścią naszego życia? Na początku chciałem podziękować wszystkim osobom, które tak pozytywnie zareagowały na wiadomość o naszym pomyśle. Od publikacji wywiadu słyszymy bardzo dużo przyjaznych głosów i otrzymujemy ogromne wsparcie – mówi trenetr i coach Piotr Cygan.

Autor

Piotr Cygan

Każdego dnia podejmujemy setki decyzji, które kształtują naszą rzeczywistość, To jak się odżywiamy, ile czasu spędzamy na treningach, czy wieczorem wybieramy książkę czy telewizor. Ile z tych decyzji jest świadomych, a ile wykonujemy automatycznie? Większość problemów bierze się z tego, że nasze decyzje oparte nie są na faktach, lecz na naszych przekonaniach. „Nie jestem w tym dobra”, ,,nie umiem” „nie dam rady”, „to nie dla mnie”… wszystko, co towarzyszy tym słowom, to przekonania. Wiele z nich traktujemy jak prawdę i ma to ogromny wpływ na efektywność treningów, diety i pozostałych aktywności.

Warto przekonać się ile z naszych decyzji jest świadomych i zadbać o to, by zmienić nastawienie do naszych możliwości. Istnieje możliwość trwałej zmiany przekonań. Nie jest to proste, jednak lepiej zacząć świadomie podejmować decyzje, niż dryfować niczym okręt bez kapitana. 

Po drugie motywacja

Aspektem, o który powinniśmy zadbać jest motywacja. Na początku mamy jej zapas, jednak w pewnym momencie pojawiają się chwile zwątpienia, chcemy rezygnować. Co robić, zanim jej zabraknie?  Motywacja jest jak paliwo, które cię napędza do działania, do osiągania tego, co chcesz.  Realizując nasz plan treningowy warto zadbać o to, aby odnaleźć aktywność fizyczną i sposób odżywiania uwzględniający nasze upodobania i predyspozycje. Dobrze, jeśli skonsultujemy się z ekspertem w dziedzinie, w której nasza wiedza i doświadczenie mogą wymagać uzupełnienia. Odpowiednio przygotowany plan da nam dodatkowy zastrzyk motywacji.

Poza tym do rzeczy przyjemnych nie trzeba się motywować. Jeśli zadanie, które mamy do wykonania uznamy, za przyjemne lub użyteczne, wykonamy je z większą energią! Poznaj więc powody, dla których chcesz coś wykonać. Pomyśl, dlaczego chcesz to zrobić i co dzięki temu osiągniesz. Więcej o motywacji będziemy mówić na spotkaniach i wykładach promujących Świadomy Trening – na które już dzisiaj zapraszam.

Najważniejsze są nawyki

Mówi się, że motywacja jest tym, co pozwala nam zacząć, jednak to nawyk jest tym, co pozwala nam wytrwać. Nie wiem czy zdajemy sobie sprawę z tego, że ponad 90 % naszych codziennych działań to czynności wykonywane nawykowo. Jeśli zdrowo się odżywiasz, to prawdopodobnie wykształciłaś odpowiednie nawyki w zakresie kupowania i zamawiania posiłków w restauracjach. Jeśli jesteś wysportowana, to prawdopodobnie dlatego, że regularnie ćwiczysz – to proste.

Większość ludzi wpada w pułapkę związaną z brakiem natychmiastowych efektów, przestają chodzić na fitness czy siłownię po 2 tygodniach, bo nie widać zmian. Jednak niepozorne kroki, nawet jeśli na początku nie przynoszą efektów, wykonywane konsekwentnie dadzą olbrzymi sukces. Dla przykładu: 150 kalorii w ciągu dnia to decyzja czy wybrać batonik czy jabłko, wodę zamiast napoju, spacer czy siedzenie na kanapie. W skali miesiąca może nic nie znaczyć, jednak w skali roku da sporą różnicę. Spójrzmy na to z innej perspektywy, zaczynasz regularnie ćwiczyć czy to na zajęciach fitness z Kamilem, czy to pod okiem trenera personalnego w siłowni, pracujesz nad sobą regularnie i konsekwentnie realizujesz postanowienia. Pewnego dnia zaczyna dziać się magia. Co,ś co działo się w Twoim życiu setki razy, kiedy uczyłeś się jeździć rowerem, zmieniać biegi w aucie, twoje nowe zachowania zaczynają działać na autopilocie. 

To, o czym dziś rozmawiamy, jest tylko wstępem do tego, co chcemy zaprezentować promując Świadomy Trening. Podczas projektu „Jestem jak Wonder Woman” na pewno dowiesz się więcej o korzyściach jakie dają regularne ćwiczenia i dlaczego warto zainteresować się zdrowym „stylem życia”. Poza tym każdy z ekspertów, którego zaprosiliśmy do współpracy, będzie dzielił się wiedzą i doświadczeniami. Da to możliwość odnalezienia idealnych rozwiązań i sposobów na Świadomy  Trening.  

 
10( 97)
Październik'16