Komfortowo i sportowo

Ma 170 koni mechanicznych, jego spalanie potrafi zejść poniżej 5 litrów na 100 kilometrów. Jest niezwykle funkcjonalny, ma sportowe zacięcie, a jednocześnie potrafi być naprawdę ekonomicznym autem. I na dodatek jest Mercedesem. Czy można chcieć czegoś więcej? 

Autor

Andrzej Kus

galeria

Nowy Mercedes GLC Coupé łączy muskularną sylwetkę SUV-a z dynamicznymi kształtami coupe. Szerokie nadwozie oraz zorientowane poziomo lampy tylne nadają autu śmiałe, mocne oblicze. Osłona chłodnicy o strukturze diamentowej z centralnie umieszczoną gwiazdą i jedną listwą już od pierwszego spojrzenia podkreśla jego sportowy charakter. To tylko jeden z wielu detali czyniących to auto niezwykłym – od linii dachu, poprzez muskularny design tyłu nadwozia, aż po standardowe 18-calowe aluminiowe obręcze kół.

Czysta dynamika

Wnętrze auta wyznacza nowe wzorce – standardowe siedzenia pokryte sztuczną skórą i miękkie w dotyku powierzchnie zachwycają w równym stopniu kierowcę i pasażerów. Konsola środkowa jest nowocześnie oszczędna, zdobią ją czarne elementy ozdobne o wyglądzie lakieru fortepianowego, natomiast na desce rozdzielczej nowoczesny charakter nowego GLC Coupé odzwierciedla poziomy element ozdobny pokryty srebrnym chromowaniem. 

Wygląd i wyposażenie auta jest ucieleśnieniem czystej dynamiki, jednak za nim kryje się coś jeszcze więcej: przestrzeń i elastyczność większe niż w jakimkolwiek innym sport coupé. Po złożeniu siedzeń tylnych przestrzeń bagażowa ma maksymalną pojemność 1205 litrów. Przyjrzyjmy się teraz wyposażeniu, również ono jest imponujące. Automatyczna skrzynia biegów z dziewięcioma biegami do jazdy w przód zapewnia wydajność, komfort i dynamikę na całkiem nowym poziomie. Zachwyca jeszcze szybszymi i łagodniejszymi zmianami biegów. Jednocześnie skrzynia 9G-TRONIC przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa. Przyjemność z jazdy w każdych warunkach zapewnia napęd na cztery koła. 

Jeszcze bardziej bezpieczny

W nowym Mercedesie znajdziemy mnóstwo elementów zwiększających bezpieczeństwo. Mamy system Adaptive Brake z funkcją Hold, czyli osuszaniem tarcz hamulcowych i asystentem ruszania na wzniesieniu. Attention Assist monitoruje zachowanie kierowcy i ruchy kierownicą. Jeśli zarejestruje przy tym określone wzorce zachowań, pojawiające się często przy pogłębiającym się zmęczeniu, sygnalizuje to dużym symbolem filiżanki kawy na wyświetlaczu wielofunkcyjnym zintegrowanej tablicy wskaźników oraz sygnałami dźwiękowymi. Nie musimy już martwić się o jakość naszych hamulców. W przypadku zużycia okładzin poinformuje nas o tym wskaźnik ich zużycia. Następnym pomocnym rozwiązaniem jest aktywna ochrona przed najechaniem na pojazd jadący z przodu. Collision Prevention Assist Plus to przewidujący system wspomagania jazdy, w którym połączono radarowe ostrzeganie o zbyt małej odległości, wspomaganie hamowania przez adaptacyjnego asystenta układu hamulcowego oraz funkcję samoczynnego hamowania częściowego. Są również systemy stabilizujące tor jazdy ESP z asystentem bocznego wiatru, asystent dynamicznej jazdy na zakrętach ESP, system ochrony pieszych z aktywną maską silnika, system kontroli ciśnienia w oponach czy mnóstwo poduszek powietrza. 

A jak z funkcjonalnością? Dzięki dwóm dużym, okrągłym wskaźnikom i centralnemu kolorowemu wyświetlaczowi wielofunkcyjnemu o przekątnej ekranu 13,97 cm, zintegrowana tablica wskaźników wizualizuje wszystkie ważne informacje w polu widzenia kierowcy. Wskaźnik ECO wspomaga paliwooszczędny sposób jazdy. Komputer podróżny dostarcza ważnych informacji na temat eksploatacji pojazdu. Pozwala między innymi wywoływać informacje o zasięgu, a także średnim oraz chwilowym zużyciu paliwa i prezentuje je na wyświetlaczu wielofunkcyjnym. Do komfortowej obsługi służą przyciski na kierownicy. Nawigacja, telefon, audio, wideo, Internet – system obsługi urządzeń dodatkowych i nawigacji Comand Online daje kierowcy kontrolę na tymi i wieloma innymi funkcjami. Wskazania widoczne są w wysokiej rozdzielczości i w kolorze na wyświetlaczu multimedialnym o przekątnej ekranu 21,3 cm. Obsługę ułatwia wielofunkcyjna, obszyta skórą kierownica. Wyświetlacz pomoże nam również w parkowaniu. Podłączone są do niego bowiem kamery parkowania czy cofania.

Przyjemność z jazdy zwiększy także wiele innych przydatnych rozwiązań. Mamy elektrycznie regulowane przednie fotele, dwustrefową klimatyzację automatyczną, podgrzewane przednią i tylną szybę. Jest również system 20CD. Ten system multimedialny łączy rozrywkę, informacje oraz komunikację. Audio 20 CD oferuje dostęp do Internetu, radio, podwójny tuner i odtwarzacz CD. Łączy się z urządzeniami przenośnymi przez interfejs Bluetooth i w połączeniu z innymi elementami wyposażenia daje możliwość nawigacji. A ta również jest z najwyższej półki – Garmin Map Pilot. Wskazania map w standardzie Garmin widoczne są w wysokiej rozdzielczości i w kolorze na dużym wyświetlaczu systemu multimedialnego z dodatkowymi wskazówkami nawigacyjnymi na zintegrowanej tablicy wskaźników. Orientację ułatwiają widoki 3D z dokładną prezentacją dróg i budynków oraz realistyczny asystent pasa ruchu i skrzyżowań. Wszystko uzupełnia system nagłaśniający z pięcioma głośnikami i technologią Frontbass. Gwarantuje doskonały i zrównoważony dźwięk. Głośniki basowe zintegrowane są w nadwoziu samochodu. 

O wyposażaniu, schowkach, innowacyjnych rozwiązaniach Mercedesa GLC Coupé można opowiadać godzinami. Pewne jest to, że samochód ten nadaje się zarówno do poruszania się po mieście, jak i długich, dalekich, rodzinnych podróży. Dzięki przełącznikowi Dynamic Select, który pozwoli dotknięciem palca wybrać styl jazdy: komfortowy, sportowy, bardzo sportowy, wydajny lub zindywidualizowany zachwyci nawet najbardziej wymagających kierowców. Tym bardziej, że do wybranego programu system dostosuje określone parametry, takie jak charakterystyka pracy silnika, skrzyni biegów i układu kierowniczego. 

12( 99)
Grudzień'16