„Celebryci za jednego centa”

19-11-2010

Celebryci. Tabloidy, szmatławce, tania sensacja. Kasia Smolińska bawi się w paparazzi i bierze na fotograficzne języki, tych którzy są „na językach”, bohaterów lokalnych ploteczek, średniomiejskich celebrytów znanych z tego, że właśnie są znani. Umieszcza ich w zaskakujących sytuacjach. Ale czy to na pewno prawda ?

Gdzieś na początku XIX wieku pewien spryciarz z Nowego Jorku, niejaki Benjamin Day odkrył, że publikując bardziej sensacyjne, ocierające się o skandal, historie mógł znacząco zwiększyć nakład i poczytność swojej gazety, kierując ją do mało wymagającego odbiorcy. To skłoniło reklamodawców do wydania większych sum za miejsce reklamowe, co z kolei pozwoliło naszemu spryciarzowi na obniżenie ceny z 5 centów do tylko 1 centa za gazetę. Sukces przeszedł oczekiwania samego wydawcy. Penny Press („jednocentowa prasa”) stała się nieprzyzwoicie popularna na całym świecie.
„Bo tu tak ogólnie chodzi jeszcze o to, że ludzie którzy są na tych fotach mają ogólnie wyłożone... że nie obchodzi ich blichtr i sława ale mimo wszystko tak się dzieje...są znani z tego, że są znani i nic na to nie poradzą...i rozmawia się o nich tak czy inaczej; o ich związkach, perypetiach, bla bla... to może być takie metaforyczne get off do tych, którzy nie mają co robić i zajmują się czyimiś problemami...bo nie mają swoich i im się nudzi...po to przecież są tabloidy, nie?”

Kasia Smolińska wykorzystując fotografię zaprezentuje na ścianach Bramy Jazz Cafe wariacje na temat nowojorskiego wynalazku. Obok niej w swingującej odsłonie Piloci Nocy oraz Miss Shrew ze swoją selekcją różowych dźwięków. Na wszystkich, przy barze czeka Sława, Chwała i... Upadek.
Medialnie wieczór wspiera magazyn szczeciński „Prestiż”.
Obowiązkowy dress code: błysk i blask czyli szpilki i krawaty..
Sponsorem artystycznym ekspozycji jest „Goya Art” Teresa Smolińska


Nowy Numer

10 ( 131)
Październik'19