Pościel podbija Azję

18-05-2018

Inspirowana naturą pościel z kolekcji Hayka, produkowana przez szczecińską markę Foonka, zachwyciła Komisję Europejską.

Zostanie zaprezentowana w Seulu. Foonka, jako jedyna firma z Polski weźmie udział w misji biznesowej, której celem jest wprowadzenie europejskiego wzornictwa na rynek koreański.EU Gateway Business Avenues to mający niemal trzydziestoletnią tradycję unijny program, którego celem jest pogłębianie współpracy pomiędzy Europą, a wiodącymi krajami Azjatyckimi. Poszczególne misje biznesowe pomagają europejskim firmom nawiązać kontakty z partnerami w Japonii, Singapurze i Korei Południowej. Spośród setek zgłoszeń Komisja Europejska wybiera 50 firm, które wykazują najwyższy potencjał w zakresie nawiązania nowej współpracy biznesowej na danym rynku. - Zaproszenie do Korei to dla nas wyjątkowe, choć również zaskakujące wyróżnienie - wyjaśnia Gosia Dziembaj, właścicielka Foonki. - Rozwijanie skrzydeł na rynku koreańskim, kojarzonym przede wszystkim z zaawansowanymi technologiami będzie dla nas  interesującym doświadczeniem. Koreańczycy są zafascynowani Europą i europejskim designem. Ciekawi jesteśmy ich reakcji na nasze wzory i inspiracje. Również z globalnego punktu widzenia takie odwrócenie przepływu towarów jest ciekawym zjawiskiem. Cieszymy się, że możemy być częścią tego procesu.

W ciągu ostatnich dwóch lat pościele z kolekcji Hayka można było oglądać i kupić m.in. w Londynie, Oslo, Brukseli, Kopenhadze i Paryżu. Natomiast azjatyccy odbiorcy mieli okazję zapoznać się z nimi podczas wystawy „It's a Polish Thing. New Design From Polska” w Seulu, organizowanej przez Instytut Adama Mickiewicza.

fot. Piotr Miazga 

 

Nowy Numer

6 ( 116)
Czerwiec'18
gajda