Liczby na talerzu

21-12-2020
Prestiż

Dzienne spożycie kalorii zależy od bardzo wielu czynników: płci, wieku, wzrostu, wagi, trybu życia i aktywności fizycznej. Na tej podstawie jesteś w stanie obliczyć, jak kaloryczne posiłki możemy spożywać.

Młody człowiek aktywny fizycznie może spożyć znacznie więcej kalorii niż osoba starsza. Uprawianie sportów ma tu duże znaczenie, wtedy nie będziesz musiał się ciągle martwić o ilość kalorii w posiłkach. W przypadku diety redukcyjnej ważny jest spadek kaloryczny, wtedy wyliczenia wyglądają zupełnie inaczej. Na samym już początku, polecamy ci konsultację z osobą, która bardzo dobrze zna się na tym temacie, a mianowicie z dietetykiem. Wraz z nim będziesz kontrolować spadek wagi i dostosowywać do tego ilość spożywanych kalorii dziennie. W tym artykule przedstawimy standardowe założenia, które mogą ci się przydać, ale nie sprawdzą się w każdym przypadku.

Kalorie na posiłek

Zakłada się, że aby schudnąć, należy spożywać od 1500 do 2000 kalorii dziennie - od 200 do 400 kalorii na śniadanie, 500-700 kalorii na obiad i 500-700 kalorii na kolację. Aby uniknąć uczucia głodu między posiłkami, można wziąć pod uwagę przekąskę, która powinna uzyskać maksymalnie 400-500 kalorii.Naturalne jest więc, że im niższe spożycie kaloryczne, tym szybsza utrata wagi. Jednak czy jest to zdrowe?Świadomość i zrozumienie wielu aspektów dietetycznych w tym przypadku ma ogromne znaczenie. Oprócz kalorii musimy brać pod uwagę wartości odżywcze, dlatego dbaj o zbilansowane śniadania. Owsianka czy jajka to dobry sposób na utrzymanie energii przez większość dnia i zahamowanie szybkiego, ponownego uczucia głodu i oczywiście nie zapominaj o śniadaniach. Są różne teorie na ten temat, jednak my jesteśmy zdania, że dobrze zaplanowany dzień jest źródłem sukcesu. Oprócz śniadań zadbaj o przekąski w formie owoców czy orzechów, a obiady niech będą cennym źródłem białka. Kolacje mimo wszystko niech pozostaną najlżejsze, objedzony człowiek gorzej śpi, co doprowadza do zmęczenia kolejnego dnia.

Kontrola apetytu

Pilnowanie codziennej dawki kalorycznej stanowi nie lada wyzwanie. Jeżeli chcesz robić to samodzielnie najlepiej stworzyć sobie tabelę kalorii do produktu i jego ilości w posiłku oraz posiadać własną wagę kuchenną, aby wszystko dokładnie wymierzać. Jest jeszcze prostsza opcja, że ktoś to zrobi za ciebie i to profesjonalnie, a i oczywiście smacznie. Catering dietetyczny taki jak ten bedietcatering.pl/szczecin może być najlepszym sposobem by uniknąć trudu poszukiwania prawdziwych informacji, wyliczeń i uczenia się przepisów na dania, które mogą pasować ci smakowo i kalorycznie. Plus tego jest też taki, że nasi dietetycy podpowiedzą ci, ile właściwie powinno się spożywać kalorii odpowiednio do własnych predyspozycji. Wystarczy tak niewiele, żeby osiągnąć swoją wymarzoną sylwetkę. Czasami warto iść na” łatwiznę”, prawda? Zwłaszcza, że możesz dodatkowo posłużyć się aplikacjami, które wyliczą ci wartość kaloryczną produktu, a nawet podadzą ci, ile kalorii zostało spalonych podczas treningów.

Foto: materiały prasowe

Prestiż  
Listopad 2021