Wjeżdżając w przyszłość

To futurystyczna i elektryczna wersja klasy S, robiąca wrażenie wyglądem zarówno nadwozia, jak i wnętrza. To także samochód, który potrafi przekonać  najbardziej tradycyjnego kierowcę do elektryczności w motoryzacji. Nowy Mercedes EQS imponuje parametrami technicznymi, zasięgiem i radością z jazdy.

Autor

Aneta Dolega

– Muszę przyznać, że to pierwsze elektryczne auto, które mnie w pełni przekonało do siebie – mówi architekt Remigiusz Smolik, który przetestował dla nas EQS. – Nie byłem do tej pory szczególnym fanem takich samochodów, przede wszystkim ze względu na ich zasięg. W tym przypadku miło mnie zaskoczył. Jako, że często jeżdżę poza miasto i pokonuję spore odległości, ten element w aucie jest dla mnie istotny. Tymczasem EQS ma zasięg aż do 750 km plus długi okres zużycia baterii.

Kolejna rzecz związana z tym modelem Mercedesa, która zachwyciła naszego kierowcę to spory komfort w jego prowadzeniu – Jest bardzo wygodny, cichutki, zrywny co w przypadku tak wielkiego auta jest kolejnym pozytywnym zaskoczeniem – wymienia Remigiusz Smolik. – Ponadto, na co nie od razu zwróciłem uwagę, EQS ma skrętne tylne koła, dzięki czemu, i tu znowu nawiązuje do jego gabarytów, lekko i swobodnie porusza się po mieście. 

Mercedes EQS poza imponującym wyglądem nadwozia, w środku również oszałamia nowoczesnością. Wyświetlacz kierowcy, wyświetlacz centralny i wyświetlacz pasażera znajdują się pod wspólną, klejoną szybą osłonową i optycznie łączą się w całość. Dodatkowo ekran MBUX Hyperscreen oferuje intuicyjną obsługę dotykową z haptycznym sprzężeniem zwrotnym, dzięki któremu nie trzeba w ogóle odrywać wzroku od drogi, zmieniając funkcje. – Faktycznie znajdziemy tu wiele migających i grających gadżetów – mówi z uśmiechem pan Remigiusz. – Mimo tego bardzo szybko i łatwo się do tego dostosować, dzięki intuicyjnej obsłudze. Dużą zaletą tego systemu jest również to, że w czasie jazdy nocą, można te wszystkim funcie wygasić bądź wyłączyć.

Wspomniany system MBUX to same korzyści dla kierowcy, można śmiało stwierdzić, że to wierny towarzysz każdej naszej przejażdżki. MBUX daje nam wolny wybór: system możemy obsługiwać głosowo, a także dotykając opuszkami palców ekranu i panelu dotykowego a na życzenie rozpoznawalne są nawet naturalne gesty. Komfort jazdy, a także jej bezpieczeństwo podwyższają nowoczesne systemy wspomagania, które m.in. ostrzegają o kolizji i w razie potrzeby interweniują. Równie ogromny na to wpływ ma pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC, które dopasowuje się do najbardziej wymagającej nawierzchni. Poziom pojazdu zmienia się zależnie od prędkości. W przypadku szybkiej jazdy może to spowodować wzrost zasięgu.

W temacie zasięgu nowego EQS kierowcy nie muszą się martwić o doładowanie samochodu. Mercedes dzięki opcji o nazwie Mercedes Me Charge, ma dostęp do publicznych punktów ładowania od różnych dostawców, na całym świecie.

Mercedes EQS to bez wątpienia motoryzacyjny luksus w najlepszym wydaniu: napęd elektryczny umożliwia stworzenie zupełnie nowej koncepcji przestrzeni. O wiele bardziej elastyczny i przestronny niż konwencjonalne limuzyny, a przy tym zapierający dech w piersiach i elegancki: jeden łuk rozpościera się nad całym pojazdem. Ponadto typowa dla tego modelu czarna atrapa chłodnicy Black Panel z przodu oraz podświetlane listwy z przodu i z tyłu, emanują wyrafinowaną nowoczesnością. Jadąc tym modelem wjeżdżamy w przyszłość.

 

Prestiż  
Grudzień 2021