Mercedes inny niż wszystkie

Mercedes wypuścił na rynek samochód, który doskonale łączy w sobie charakter ogromnego rodzinnego auta ze sportowym zacięciem. Podkreślają to przepiękne 20-calowe aluminiowe obręcze kół. GLE 4MATIC Coupé pomieści pięć osób i mnóstwo, bo nawet 1720 litrów bagażu!

Autor

Andrzej Kus
Nietypowy wygląd zewnętrzny jest prawdziwym magnesem. Mercedes ma aż 490cm długości, ponad 170 cm wysokości oraz 200 cm szerokości. Zastosowano w nim duże wloty powietrza i niecodzienne lampy. Zachwyt budzi nowy rewelacyjny design tylnej części: horyzontalne prowadzenie linii widać przede wszystkim na szerokich światłach.  Nowością jest zintegrowanie ramki na tablicę rejestracyjną w atletycznym zderzaku tylnym z osłoną dolną w stylizacji chromowej.

Szeroka gama silników 

Testowany przez nas Mercedes GLE wyposażony jest w silnik 3.0 V6 o mocy 258 KM. Pozwala to osiągać maksymalną prędkość 226 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi w granicach 7,2 litra. Do tej wartości przyczynia się doskonała, dziewięciostopniowa automatyczna skrzynia biegów.
W palecie znalazło się także pięć modeli z jednostkami benzynowymi. Najpotężniejszymi są: Mercedes - AMG GLE 63 S 4MATIC o pojemności 5,5 litra i mocy –557 KM lub 585 KM do wyboru. Połączenie doładowania bi-turbo z układem bezpośredniego wtrysku umożliwia wyjątkowo wydajne spalanie paliwa, którego średni wynik wynosi 11,9l/100 km. Do wyboru mamy także modele nieco „słabsze”: GLE 400 4MATIC o pojemności 3 litrów i mocy 333 KM, GLE 450 AMG 4MATIC z silnikiem 2996 cm³ V6 o mocy 367 KM oraz GLE 500 4MATIC z 4,7 - litrowym silnikiem V6 o mocy 455 KM. 

Wnętrze – ekskluzywne i sportowe

We wnętrzu wzrok przyciągają zaprojektowane trójwymiarowo elementy ozdobne, wykonane standardowo ze sportowo-eleganckiego aluminium lub z drewna bądź ekskluzywnego włókna węglowego. Na życzenie można jonizować powietrze w samochodzie lub stworzyć nadzwyczajną atmosferę z nastrojowym oświetleniem wnętrza Ambiente. Do dyspozycji w standardzie mamy sportowe fotele oraz sportową kierownicę wielofunkcyjną wykończoną skórą.
W nowym GLE znajdziemy elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika i reflektory diodowe, kamerę cofania. Włącza się ona automatycznie wraz z uruchomieniem biegu wstecznego i za pomocą dynamicznych linii pomocniczych na wyświetlaczu multimedialnym pokazuje kierowcy obszar za samochodem.

Pełna kontrola

Dzięki dwóm dużym okrągłym wskaźnikom i centralnemu wyświetlaczowi wielofunkcyjnemu o przekątnej ekranu 11,4 cm zintegrowana tablica wskaźników wizualizuje wszystkie ważne informacje w polu widzenia kierowcy. Jest on stale informowany o prędkości, obrotach, poziomie paliwa w zbiorniku i temperaturze płynu chłodzącego. Ponadto dostępne są komunikaty kontrolne i ostrzegawcze, komputer podróżny oraz informacje eksploatacyjne i dotyczące funkcji komfortowych.
Na konsoli środkowej, pod ręką mamy dostępny sterownik umożliwiający intuicyjne sterowanie takimi funkcjami, jak nawigacja, rozrywka i komunikacja oraz dokonywanie innych ustawień w samochodzie. 
Audio 20 CD z dostępem do Internetu, przygotowaniem pod nawigację, radiem, podwójnym tunerem oraz odtwarzaczem CD łączy się również z urządzeniami mobilnymi przez Bluetooth. System posiada wyświetlacz TFT o wysokiej rozdzielczości. W połączeniu z wyposażonym w modem telefonem komórkowym można na postoju odwiedzać witryny internetowe, a podczas jazdy korzystać z aplikacji Mercedes-Benz „Mercedes-Benz Radio” i „Service Mercedes-Benz”. Odtwarzacz CD pozwala odsłuchiwać zarówno pliki MP3, jak i WMA, WAV oraz AAC. 
Dodatkowo możemy sobie zażyczyć system multimedialny z tyłu. Oferuje pasażerom podróżującym na tylnych miejscach program rozrywkowy – od filmów na DVD, poprzez muzykę, aż po telewizję. Dwa duże monitory na oparciach fotela kierowcy i pasażera obok oraz wysokiej jakości bezprzewodowe słuchawki radiowe gwarantują doskonałą jakość obrazu i dźwięku. Systemem steruje się komfortowo za pomocą pilota na podczerwień. W wyposażeniu oczywiście nie może zabraknąć klimatyzacji. 2-strefowa z automatyczną regulacją temperatury, ilości powietrza i jego rozdziału zapewnia zindywidualizowany komfort klimatyczny dla kierowcy i pasażera obok. Temperaturę można regulować oddzielnie po każdej stronie.

Komfort i bezpieczeństwo

A co jeśli chodzi o bezpieczeństwo? I tutaj nie musimy się obawiać. Konstruktorzy pomyśleli o najdrobniejszych szczegółach, podobnie jak w temacie komfortu jazdy. Podparcie lędźwiowe umożliwia indywidualne dopasowanie wybrzuszeń w oparciu fotela do potrzeb kierowcy, zwiększając tym samym komfort siedzenia oraz ergonomię. Skórzana tapicerka, mnóstwo schowków, podłokietniki. To wszystko sprawia, że z przyjemnością możemy się udać w najdalsze podróże. Nad naszym bezpieczeństwem będą czuwały poduszki powietrzne zabezpieczające głowę i górne części ciała kierowcy i pasażera obok w przypadku ciężkiej kolizji. Poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy zabezpiecza jego nogi w przypadku silnego zderzenia czołowego, a dodatkowo stabilizuje całe ciało. Poduszki powietrzne boczne zabezpieczają górne części ciała oraz miednicę kierowcy i pasażera obok w przypadku uderzenia w bok samochodu. W przypadku silnego zderzenia bocznego poduszka powietrzna nadokienna zakrywa szyby boczne, zmniejszając ryzyko uderzenia głową o powierzchnię szyby pojazdu lub przedmioty dostające się do wewnątrz. Ochrona – zależnie od strony zderzenia – obejmuje kierowcę, pasażera obok i pasażerów na zewnętrznych siedzeniach tylnych. Do dyspozycji mamy także szereg systemów bezpieczeństwa i asystentów.
 
Podziękowania dla salonu Mercedes Mojsiuk za udostępnienie samochodu do sesji

Prestiż  
Grudzień 2015