Auto pod dobrą opieką
Są rzeczy, na których nie warto oszczędzać, bo mają nam służyć przez długi czas. Takie są samochody. Kiedy auto wymaga przeglądu, bądź naprawy często kierujemy je do przypadkowego warsztatu samochodowego nie wiedząc do końca w jakim stanie z niego wyjedzie. Wbrew stereotypom, autoryzowane serwisy wcale nie są droższe. Wręcz przeciwnie, często za taką samą cenę, jakość obsługi klienta i spektrum oferowanych udogodnień jest dużo większe.

Stawiamy na kontakt z klientem. Przypominamy mu, że na przykład kończy się przegląd, zbliża się okres wymiany opon, bądź jakakolwiek usługa, która była z klientem umawiana – mówi Jarosław Turtoń, dyrektor salonu Toyota Szczecin. – Do tego pojechanie do klienta po samochód, gdy ten uległ usterce albo naprawienie go na miejscu, jeżeli jest taka możliwość, to usługi, które oferujemy w standardzie, często odprowadzamy samochody po naprawie do domu.
Klienci są informowani o promocjach oraz o nowych ofertach przygotowywanych przez salon np. na okoliczność premier czy inicjatyw sezonowych. Dwa razy do roku organizowane są Dni Otwarte serwisu, klienci zapraszani są także do warsztatów, gdzie mogą zobaczyć w jakich warunkach odbywają się naprawy. – Często klienci wchodząc na serwis byli pod wrażeniem, że w warsztacie może być tak czysto i schludnie – mówi Jarosław Turtoń. – Teraz jest sezon na wymianę opon, robimy to na miejscu, klient może poczekać, wypić kawę, odbyć jazdę próbną nowym modelem. W tym sezonie mamy dodatkową promocję dla naszych klientów, przy każdej wymianie opon przegląd bezpieczeństwa pojazdu jest gratis. Staramy się jak najbardziej ułatwić życie naszym Klientom.
Oszczędzanie na warsztacie samochodowym ma wpływ na wartość samochodu. Auta serwisowane są zwykle rynkowo warte nawet 10% więcej niż te, które w książeczce pojazdu nie mają pieczątek z autoryzowanego salonu. – Oferujemy programy lojalnościowe, oferujemy wnioski dobrej woli na mocy, których wiele napraw pojazdów jest wykonywanych na koszt dealera bądź importera – mówi Krzysztof Dranikowski, dyrektor salonu Lexus Kozłowski w Szczecinie. – Mechanik, doradca serwisowy są szkoleni z produktu, jakości obsługi klienta. Każdy mechanik ma certyfikaty, doszkala się na bieżąco.
Obsługa klienta i dodatkowe usługi świadczone są wyznacznikiem jakości salonów autoryzowanych. – Warto wspomnieć o promocjach sezonowych także pod takim kątem, że w zwykłym warsztacie zrobią tylko to, o co poprosimy. Klient korzysta u nas z fachowości, najlepszej jakości sprzętu, ale także np. z samochodu zastępczego, jeżeli jest taka potrzeba. W Lexusie podkreślamy usługę door-to-door i nawet do stu kilometrów możemy samochód od klienta odebrać i dostarczyć mu auto zastępcze – dodaje Krzysztof Dranikowski.