Jaki powinien być nowoczesny sklep internetowy?
Prowadzisz sklep internetowy lub myślisz o założeniu takiego sklepu? To świetnie! Klienci cenią tę formę zakupu produktów i usług tak bardzo, że z roku na rok wzrasta ilość pieniędzy pozostawianych w sieci i trend ten stale przyśpiesza.

Oczywiście zadbanie o to, by Twój sklep internetowy przyciągał wielu klientów stanowi nie lada wyzwanie i wymaga wiele czasu oraz energii. Na szczęście pomagają w tym rozwiązania informatyczne, takie jak oprogramowanie Symfonia, które w znaczący sposób skraca i ułatwia prowadzenie sklepu oraz obsługę klientów. Warto więc zainwestować w sprawdzoną technologię.
Nowoczesny sklep internetowy, poza podstawowymi mechanizmami sprzedaży online, musi automatycznie uzupełniać zapasy, modyfikować asortyment i aktualizować ceny w czasie rzeczywistym, czyli być zintegrowany z oprogramowaniem sprzedażowym i magazynowym oraz systemem wysyłkowym firm kurierskich. Taka integracja sprawia, że będziesz miał cały proces sprzedaży online pod kontrolą.
Integracja oprogramowania Symfonia z największą w Polsce platformą e-commerce Ido sell umożliwia również łączenie informacji opisujących zachowania klienta z wiedzą o jego zamówieniach. Pozwala to na generowanie szczegółowych statystyk sprzedaży dotyczących preferencji nabywców oraz łatwe określanie trendów pozwalających na tworzenie skutecznych, spersonalizowanych ofert, zapewniając jak najlepsze doświadczenia zakupowe.
Podstawowe korzyści integracji oprogramowania ERP z e-commerce, to:
- Oszczędność kosztów związanych z automatyzacją przetwarzania zamówień klientów i optymalizacją magazynowania towarów, eliminacja błędów powstających w wyniku ręcznego wprowadzania zamówień oraz ograniczenie kosztów transportu i dystrybucji;
- Gromadzenie informacji w czasie rzeczywistym, dzięki którym łatwo o generowanie wartościowych raportów i wiedzę o przepływach środków i towarów oraz lepsza kontrola nad prowadzoną działalnością, czyli zarządzanie całym obszarem sprzedaży z jednego miejsca w tym optymalne zarządzanie cenami i dostawami towarów;
- Płynna synchronizacja danych umożliwiająca natychmiastowe informowanie klientów o dostępności towarów lub statusie ich zamówienia. To nieoceniona pomoc w szybkim śledzeniu zmian w zamówieniu np. aktualizacji danych klienta lub miejsca wysyłki;
- Skrócenie czasu realizacji zamówienia i wysyłki, wartości bardzo cenionej przez klientów e-commerce, co pozwala szybko rozpocząć operacje zmierzające do realizacji dostawy i skutkuje lepszą obsługą klientów. Nagrodą jest zadowolony klient, który dokona ponownych zakupów i podzieli się pozytywną opinią z innymi;
- Bezpieczeństwo danych – systemy ERP i e-commerce stosują zaawansowane środki zapobiegające atakom cyberprzestępców oraz utracie poufnych informacji.
Reasumując, zintegrowanie e-sklepu z systemem Symfonia prowadzi do zwiększenia zysków i zadowolenia klientów dzięki optymalnemu planowaniu zapasów, eliminacji błędów przy wprowadzaniu danych i skróceniu czasu obsługi klienta.