Kia z myślą o przyszłości
Kia to fenomen na rynku motoryzacyjnym. Marka samochodów, która konsekwentnie, w swoim spokojnym tempie realizuje nawet najśmielsze plany. Jej rosnąca popularność wśród kierowców ma swoje uzasadnienie. Jakość, wygoda, wszechstronność i nowoczesność. Do tego dostosowanie się do zmieniającej się rzeczywistości, która co raz bardziej kładzie nacisk na ekologię. O KIA EV6 GT– cudownym „dziecku” motoryzacyjnej elektryczności marki Kia – opowiedział Dyrektor marki Kia Polmotor Konrad Kijak.

– Kia EV6 jest wizytówką zmian w marce Kia, skrupulatnie zaprojektowane i zachwycające pod względem designu i osiągów. By te zmiany jeszcze bardziej podkreślić zaprojektowaliśmy dla tego modelu specjalne oklejenie. Jest to jedyny egzemplarz KIA EV6 w Polsce z takim oklejeniem – tłumaczy Konrad Kijak.
Model EV6 to pierwszy pojazd EV, skonstruowany przez Kię na zupełnie nowej globalnej elektrycznej platformie modułowej E-GMP. Zalety tej konstrukcji to przede wszystkim ultraszybkie ładowanie akumulatorów od 10% do 80% pojemności, które zajmuje mniej niż 18 minut. System ładowania Kii EV6 może korzystać zarówno z ładowarek o napięciu 400V, jak i 800V bez konieczności używania dodatkowych adapterów.
Sam samochód może stać się również mobilnym źródłem energii umożliwiającym ładowanie urządzeń elektrycznych, a także innych samochodów elektrycznych.
Służy temu pompa ciepła, która odzyskuje energię cieplną z napędowego silnika elektrycznego i innych podzespołów elektrycznych pojazdu. Dzięki temu rozwiązaniu spadek zasięgu zimą, nieunikniony w pojazdach elektrycznych, został sporo zredukowany. Kolejną zaletą EV6 jest duży zasięg. Tym modelem można spokojnie przejechać bez ładowania ponad 500 km.
– W temacie jazdy, nowa Kia posiada tryb Custom i GT oraz oszałamiające przyspieszenie czyli 3,5 sekundy do setki! Niesamowite osiągi zostały pokazane na filmie promującym globalnie KIA EV6 GT, na którym nasz crossover ściga się na torze m.in. z Ferrari Californii, Lamborghini Urusowi i Porsche 911, które zostawia w tyle. Nie mamy zatem do czynienia z żadnym „nudnym” SUV’em, tylko sportowym bezemisyjnym crossoverem. O jego sportowym charakterze świadczy także jego wygląd
i wyposażenie. – dodaje Konrad Kijak Uwagę zwraca lewitujący dach nad resztą auta, przewaga karoserii nad powierzchnią szyb, charakterystyczne reflektory i tylne lampy w technice LED, 21” felgi aluminiowe z oponami Michelin Pilot Sport 4S, automatycznie klamki oraz progi w kształcie stopni. W środku natomiast oko cieszą, a także plecy i „siedzenie”, kubełkowe fotele wykończone zamszową tapicerką z przeszyciami w kolorze neonowej zieleni.
Miejsce kierowcy jest całkowicie cyfrowe. Główny punkt stanowi sporej wielkości zakrzywiony ekran o wysokiej rozdzielczości łączący zestaw wskaźników i wyświetlacz systemu multimedialnego na konsoli środkowej. Obydwa mają przekątną po 12,3 cala. Niżej znajduje się dotykowy panel sterowania klimatyzacją. Natomiast między siedzeniami konsola ze schowkiem i portami USB-C. Wrażenie robi system audio Meridian, na który składa się 14 głośników, zapewniających najwyższej jakości dźwięk. Dodatkowo funkcja Kia Acoustic Sound Design pozwala wybrać niepowtarzalne dźwięki pojazdu elektrycznego — wszystko dla zwiększenia przyjemności z jazdy.
Kolejna zaleta tego auta związana jest z komfortem i bezpieczeństwem. EV6 zawiera m.in. system monitorowania martwego pola w lusterkach, system automatycznie zmieniający tor jazdy samochodu w przypadku braku reakcji kierowcy na możliwość wystąpienia kolizji podczas zmiany pasa, system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania, system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją automatycznego zatrzymania oraz system autonomicznego hamowania
z funkcją wykrywania pojazdów na skrzyżowaniach. Ponadto znajdziemy w tym modelu Kii systemym zdalnego parkowania i asystenta bezpieczeństwa wysiadania.
EV6 pomimo sportowego charakteru jest autem bardzo przestronnym, idealnym także na dłuższe trasy, podróże z rodziną, a to właśnie za sprawą platformy na której skonstruowano ten samochód.
Daje ona duże możliwości także pod względem pojemności bagażnika. Auto może pomieścić bagaż i rozmaite rzeczy w bagażniku tylnym i pod jego podłogą, pomiędzy i pod fotelami, a także kilka mniejszych rzeczy w pojemniku pod maską przednią.