Osobiście, za pomocą smartfona lub laptopa

Niezależnie od tego, czy ktoś jest klientem indywidualnym, czy firmowym PKO Banku Polskiego to za pomocą serwisu internetowego iPKO oraz aplikacji mobilnej IKO – wygodnie i bez ruszania się z domu może skorzystać z wielu usług bankowych. Choć nie tylko.

Autor

Prestiż

Siedząc wygodnie na kanapie z laptopem na kolanach czy smartfonem w dłoni, można sprawdzić stan konta, opłacić rachunki, założyć lokatę, kupić walutę i zrobić zakupy w internecie, a poza domem np. zapłacić za przejazd autostradą, parkowanie czy bilet komunikacji miejskiej. Z bankowości elektronicznej korzysta coraz więcej osób, zarówno młodych, jak i starszego pokolenia. Jeśli ktoś potrzebuje porady „jak zdalnie bankować” odpowiedź i wsparcie otrzyma w każdym oddziale banku.

Internet = wygoda i bezpieczeństwo

Jakie możliwości oferuje bankowość w komputerze (iPKO) czy smartfonie (IKO)? Można wykonać przelew krajowy, zagraniczny i walutowy, dokonywać płatności mobilnych m.in. zbliżeniowo telefonem, w sklepach internetowych i punktach handlowo-usługowych akceptujących BLIK, a także wpłacać i wypłacać pieniądze, otworzyć konto indywidualne lub firmowe, a także konto walutowe, oszczędnościowe czy konto dla dzieci, zamówić i aktywować kartę debetową lub kupić kartę kredytową, z możliwością zmiany limitów, wziąć kredyt, otworzyć lokatę i zarządzać ulokowanymi oszczędnościami, ubezpieczyć siebie i bliskich na życie, w podróży, ubezpieczyć mieszkanie, wykupić polisę OC i AC, a także ubezpieczenie NWW dla swoich podopiecznych, sprawdzić rejestr PPK lub PPE oraz założyć konto inwestycyjne, złożyć wniosek o konto firmowe i jednocześnie zarejestrować firmę czy zalogować się do PUE ZUS, założyć Internetowe Konto Pacjenta po utworzeniu konta e-Tożsamość, złożyć wniosek Rodzina 500+ oraz wnioski o świadczenie żłobkowe i o Rodzinny Kapitał Opiekuńczy, zweryfikować tożsamość dzwoniącego pracownika banku, zapłacić za przejazd autostradą i za miejskie parkowanie, przeanalizować swoje wydatki oraz oszczędności w wybranym okresie.

Broń do walki z oszustami

Oszuści podszywający się pod pracowników banku i telefonujący z niby-numeru bankowej infolinii stali się w ostatnim czasie plagą. Klienci PKO BP z aktywną aplikacją IKO mogą, sobie teraz z nimi łatwo poradzić. W prosty sposób zweryfikują czy osoba dzwoniąca i przedstawiająca się jako bankowy konsultant jest nim w rzeczywistości. Klient PKO BP posiadający aplikację IKO w trakcie rozmowy z konsultantem otrzyma na swój telefon wiadomość (push) z danymi pracownika, który z nim się kontaktuje (imię i nazwisko, stanowisko, adres oddziału). Może zweryfikować tożsamość osoby dzwoniącej, prosząc pracownika banku o podanie otrzymanych danych — jeśli zgadzają się z tymi z przysłanej informacji zatwierdza je PIN-em do IKO i obie strony mogą bezpiecznie kontynuować rozmowę.

Rozmowa wideo z doradcą i umawianie spotkań

PKO BP oferuje także usługę wideo rozmów. Jest ona dostępna dla klientów indywidualnych i firmowych. Samodzielnie, w domu można wygodnie i bez pośpiechu porozmawiać „twarzą w twarz” z konsultantem na temat oferty banku bądź uzyskać pomoc przy składaniu wniosku o kartę kredytową, pożyczki gotówkowej czy bezpośrednio wykupić polisę OC/AC. Aby pracownik banku skontaktował się z klientem, należy zamówić taką rozmowę na stronie internetowej banku. To bezpieczne rozwiązanie, bo odbywa się na szyfrowanych łączach. Także wszyscy klienci z dostępem do iPKO, którzy mają przypisanego doradcę, mogą umówić się z nim na konkretny termin właśnie poprzez serwis internetowy PKO BP. Taki kontakt może odbyć się w formie rozmowy telefonicznej, wideorozmowy lub osobistego spotkania w oddziale.

 

Prestiż  
Czerwiec 2022