Luksus, moc i radość z jazdy

Nowe BMW serii 7, to połączenie luksusu, mocy i nowoczesnej elegancji. Zostało entuzjastycznie powitane podczas premierowych prezentacji w szczecińskim i gorzowskim salonie BMW Bońkowscy. Co trzeba wiedzieć o najbardziej rewolucyjnej „siódemce” w historii?

Autor

Aneta Dolega

Nowy model BMW wyznaje filozofię forwardyzmu, która kreuje przyszłość, i jest pochwałą wyobraźni. Do kampanii reklamowej „siódemki” został zaangażowany wizjonerski fotograf i twórca wideo Nick Knight, który sam w swojej twórczości skłania się ku przyszłości. W kampanii tej obok BMW serii 7 możemy podziwiać projekty ubrań od takich legend mody jak: Ralph Laurent, Balenciaga czy Alexander McQueen. Jak widać, oprawa jest godna samochodu i na odwrót. My dokładniej przyjrzeliśmy się BMW M760e xDrive, który jest hybrydowym sedanem.

Efekt glow

Spoglądając na przód nowego BMW, widzimy atrapę chłodnicy, która zachodzi na maskę, dając samochodowi nieco futurystyczny wygląd. W wyposażeniu opcjonalnym jego sylwetka jest jeszcze bardziej podkręcona, światła do jazdy dziennej opcjonalnie mogą być wykonane z kryształów Swarovskiego, tworząc niecodzienną iluminację podczas uruchamiania samochodu.

Wygląda to bardzo efektownie, ale też ma praktyczne zastosowanie. Sportowe geny auta zdradza, m.in. jego tył, czyli wąskie lampy w kształcie litery L, chromowana listwa i nierzucające się w oczy końcówki rur wydechowych o eleganckim wyglądzie. Ponadto, w tym modelu BMW zastosowano aerodynamiczne, 21-calowe, czarne obręcze kół z błyszczącym szlifem oraz w dodatkowym wyposażeniu – szklany panoramiczny dach.

Unikatowe wnętrze

Środek auta również robi wrażenie. Naszą uwagę na pewno zwróci skórzana kierownica z wielofunkcyjnymi przyciskami, sportowe hamulce, w błyszczącym odcieniu czerni oraz tapicerka z elementami ze skóry Merino, z połączeniem wełny i kaszmiru. Z tyłu, na pasażerów, siedzących na wygodnej kanapie, czeka ekran 8K o przekątnej 31,3 cala ze zintegrowanym systemem Amazon Fire TV. Urządzenie to dostarcza oglądającym wrażeń, zbliżonych do tych, jakie panują w trakcie oglądania kinowego seansu. Z przodu natomiast, zakrzywiony wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 14,9 cala oraz wielofunkcyjny panel interakcji, zapewniają kierowcy ogromny komfort.

W standardowym wyposażeniu samochodu BMW serii 7, w tylnych drzwiach pasażerów znajdują się wbudowane ekrany dotykowe, umożliwiające m.in. obsługę mulitmediów, automatycznej klimatyzacji oraz regulacji foteli.

Komfortowa jazda

Nowa „siódemka” została wyposażona w napęd hybrydowy, który łączy moc 6-cylindrowego rzędowego silnika benzynowego M Twin Power Turbo i dodatkową moc 30 kW układu

M Hybrid E-Boost. W trybie elektrycznym samochód ma zasięg wynoszący ponad 80 km i porusza się niemal bezgłośnie i bez lokalnej emisji spalin. Auto jest także proste w ładowaniu, dzięki uniwersalnej ładowarce albo systemowi Wallbox. BMW można także ładować z odnawialnych źródeł energii.

Aby jazda była ciekawsza, łatwiejsza i bezpieczniejsza, auto zostało wyposażone w układ jezdny Executive Drive Pro, który umożliwia wybór trybu jazdy: komfortowy albo sportowy. Ponadto system regulacji układu jezdnego aktywnie kompensuje nierówności drogi. Minimalizuje również siły działające na kierowcę podczas pokonywania zakrętów. Po aktywacji M Sport Boost za pomocą przełącznika układ jezdny i napęd przechodzą w tryb maksymalnej mocy. Ta dodatkowa moc jest szczególnie bardzo pomocna podczas wyprzedzana albo sprintów. Nowe BMW 7 zostało także wyposażone w System asystujący

kierowcy Professional. System ten automatycznie utrzymuje auto na pasie ruchu. Kontroluje prędkość i odległość oraz zmniejsza ryzyko wypadków w wielu sytuacjach. Natomiast asystent parkowania Professional umożliwia parkowanie samochodu bez kierowcy w środku. System automatycznie powtarza manewr wykonywany przez nas. My tylko musimy nadzorować całą akcję za pomocą kluczyka albo smartfona.

Prestiż  
Czerwiec 2022