Jeszcze więcej charakteru
Bayernu to piłkarski zespół Monachium, to także kolebka BMW. W tym słynnym, bawarskim mieście znajduje się główna siedziba koncernu, który powstał dokładnie 100 lat temu. Długa jest lista modeli samochodów wyprodukowanych przez niemieckiego potentata motoryzacyjnego. Od 2009 roku jest na niej BMW X1.

foto:
Miguel Gaudencio
To kompaktowy crossover, który początkowo był hybrydą małego SUV-a i kombi. Druga generacja zaprezentowana w ubiegłym roku stanowi odejście od tej koncepcji, kosztem stworzenia bardziej tradycyjnego SUV-a. Jego kabina oferuje zdecydowanie więcej miejsca dla pasażerów i bagażu. Model nowej generacji charakteryzuje funkcjonalność i dynamika.
Sportowa zwinność
Czterocylindrowe silniki z najnowszej generacji napędów BMW Group oraz zoptymalizowany pod względem wydajności, napęd na cztery koła xDrive, w połączeniu z nowo opracowaną techniką zawieszenia, pozwalają wyraźnie podnieść poziom zarówno sportowej zwinności i dynamiki, jak i komfortu jazdy.
Co równie ważne, w porównaniu z poprzednim modelem nastąpiła redukcja zużycia paliwa, nawet o 17 procent. Obok najlepszych wskaźników dynamiki i wydajności, nowy model imponuje całą listą nowoczesnego wyposażenia. Możemy tu znaleźć: W pełni diodowe lampy główne LED, dynamiczną kontrolę amortyzatorów EDC, wyświetlacz przezierny czy system Driving Assistant Plus.
W standardowym wyposażeniu znalazły się m.in. system operacyjny iDrive, automatyczne wycieraczki, zmienne wspomaganie układu kierowniczego i wybór trybów pracy samochodu.
Wyższy od poprzednika
Auto mierzy 4439 mm długości, 1821 mm szerokości oraz 1598 mm wysokości, co oznacza, że jest krótsze, ale także szersze i wyższe od poprzednika. W porównaniu ze „starym” modelem nowe BMW X1 najbardziej rozrósł się wzwyż – o 53 mm – co pozwoliło wygospodarować znacznie więcej miejsca w kabinie, z uwzględnieniem kierowcy.
Właśnie podwyższona pozycja kierującego, większa przestronność, stylowe otoczenie premium i jeszcze większa funkcjonalność podkreślają status nowego BMW X1 jako wszechstronnego talentu w segmencie. Bez najmniejszych wątpliwości rozpoznawalne jest teraz „rodzinne podobieństwo” z innymi modelami BMW X. Przestronność i więcej przestrzeni to jedno, a drugie – funkcjonalność. Tylna kanapa jest standardowo trójdzielna, a opcjonalnie – przesuwna w zakresie 13 cm. Jako opcja, dostępna jest też funkcja składania w przód fotela przedniego pasażera.
Komfort w każdym wymiarze
Wykończenie wnętrza niemieckiego SUV-a wyznacza nowe standardy. W autach seryjnych fotele pokryte są antracytowo-czarnym materiałem, do którego dodatkiem są inkrustacje w matowym kolorze Oxide Silver, oraz czarnym lakierze fortepianowym.
Nowe BMW X1 zapewnia również komfort i przyjemność z jego prowadzenia. Seryjnie jest wyposażone we wspomaganie układu kierowniczego o sile uzależnionej od prędkości jazdy. Można także zamówić układ kierowniczy Variable Sports, Steering, czyli sportowy układ o zmiennym przełożeniu. Pozwala on na łatwe i błyskawiczne wykonywanie manewrów na parkingu przy minimalnym wysiłku. Natomiast przy wyższych prędkościach zmienione przełożenie wspiera precyzję i pewność każdego manewru, co daje przyjemność z prowadzenia sportowego crossovera.
Silniki 4 i 6 cylindrowe
Moc: od 116 KM do 231 KM
Prędkość maksymalna - od 190 km/h do 235 km/h
Przyśpieszenie do 100 km/h - od 6,45 s. do 11,1 s.
Pojemność baku : 51 l, 61 l
Napęd: przedni, stały na 4 koła
Liczba miejsc: 5
Liczba drzwi: 5