Calvin Klein – skąd wzięła się popularność tej marki?
Nie ulega wątpliwości, że Calvin Klein zrewolucjonizował świat mody, a ubrania sygnowane jego marką od kilku dekad nieprzerwanie rozpalają pożądliwość konsumentów. Jaka droga wiodła utalentowanego nowojorczyka do statusu żyjącej legendy świata mody i jakie działania promocyjne stały za jego błyskotliwymi sukcesami? Oto temat, który spróbujemy przybliżyć w niniejszym artykule.

Przełomowe początki
Choć nasz bohater od dziecka wykazywał zapał do branży modowej, jego kariera w tej dziedzinie zaczęła się dość skromnie. Początkiem jego kariery była praca w roli "scouta" firmy produkującej płaszcze i garnitury. Rolą młodego Kleina było objazd po paryskich pokazach mody i szkicowanie prezentowanych projektów. Szybko jednak postanowił działać na własny rachunek i w 1968 założył przedsiębiorstwo pod własnym nazwiskiem.
Rok ów jest znamienny również z perspektywy historycznej — właśnie wówczas miało miejsce zjawisko rewolucji obyczajowej, której elementem był protesty studenckie w USA i Francji, uderzające we wzorce mieszczańskiej moralności i estetyki. Klein odpowiedział na wyzwanie swoich czasów i zaczął kreować buntownicze trendy, łącząc je wszakże z wyraźną dozą stylowej elegancji. Zdolność projektanta do umiejętnego łączenia pozornych sprzeczności pozostaje aż do dziś znakiem rozpoznawczym produktów firmy.
Reklama dźwignią handlu
Globalny sukces Kleina nie byłby zapewne możliwy, gdyby nie świetnie przemyślane strategie marketingowe, które zapewniły popyt na markę szerokich rzesz społeczeństwa. Właściwie nie sposób znaleźć takie grupy konsumenckie, którym marka nie oferowałaby swoich produktów (wyłącznym kryterium w tym aspekcie pozostaje wszak pewien poziom zamożności klienta). Klein wielokrotnie przełamywał tabu stylizacją swoich projektów, chociaż też nigdy nie posuwał się do obsceniczności. Tym samym jego garderoba zyskała sobie powszechną opinię intrygującej i świeżej, a zarazem pozostającej w ramach ogólnospołecznej akceptowalności.
O zdolnościach marketingowych Kleina mogą świadczyć nie tylko szeroko komentowane pokazy i sesje zdjęciowe, ale także silna obecność marki w popkulturze. Niech za świadectwo tejże najlepiej posłuży tylko jeden fakt, ale pamiętamy zapewne przez filmowych nostalgików, gdy główny bohater "Powrotu do przyszłości", w wyniku środowiskowej pomyłki przezwany został właśnie "Calvinem Kleinem" z powodu marki sygnującej element jego odzieży.
Przekonaj się o wyjątkowości projektów marki Calvin Klein w sklepie Answear
Pomimo osiągnięcia niepodważalnej pozycji w przestrzeni światowej mody, ambicje Calvina Kleina jako kreatora rzeczywistości wciąż zdają się niewyczerpane. Eksploruje wciąż nowe przestrzenie dla wdrażania swoich pomysłów i czyni to z niezmordowaną konsekwencją. Zjawiskiem emblematycznym dla marki stało się zapraszanie do współpracy ikon stylu; Kate Moss czy Naomi Campbell to tylko jedne z całej plejady gwiazd, współpracujących z CK. To niegasnące zaangażowanie w świat mody każe sądzić, że marka dostarczy jeszcze wiele innowacji w tej przestrzeni. Sprawdź ofertę Calvin Klein w sklepie Answear i ciesz się najwyższą jakością ubrań.